Når jeg ser på deg….

 

Dette sitatet fikk meg til å tenke om hva andre tenker når de ser på meg. Er jeg så elendig å se på at de tenker at de er lykkelig for at de er friske? Eller at de ser gleden og lyset i meg at de er lykkelige å være sammen med meg. Forhåpentligvis betegner den siste meg.

Jeg tenker også om min mann kunne si det samme? Eller er Gud lykkelig når Han ser på meg? 

Hva synes du om sitatet? 

Dagens ord

Er du en tenkende menneske? Tenker du hva du tenker? Jeg gjør det ofte fordi jeg vet at de påvirker meg.

I dag jeg skal begynne på arbeid etter to ukers ferie og jeg føler meg så elendig. Hjernen er tåkete, kroppen verker og jeg er utmattet før dagen begynner. Huffa  meg…tenker jeg. Hvordan jeg skal klare å jobbe i dag.

Ordene minnet meg om å ikke tenke på de negative, men isteden tenke på at med Gud kan jeg vel gjøre noe. Så…jeg drar til jobben i dag og stole på at Gud skal hjelpe meg gjennom dagen.

Dagens bønn:

Dagens bilder som ble tatt under kjøreturen sammen men med min mann.  Minner om lyse dagene for i dag er det grått. 

Ønsker deg en god mandag.

12 kommentarer
    1. God morgen!

      Den følelsen man kjenner inne i seg, av lykke, når man ser på noen, er god. Eller det er godt å bli sett på og bli lykkelig av gode øyne som er og at den som ser også er lykkelig over det den ser 🙂

      Kanskje er det kjæresten man ser på og tenker man er verdens lykkeligste ? 🙂

      Lag deg en fin dag 🙂

    2. Håper arbeidsdagen likevel ble fin, og at du slapper av når du er vel hjemme igjen. Været kan man ikke gjøre stort med, her nord er det helt håpløst. Regn og atter regn. Verker gjør det, men jeg fokuserer heller på det som gjør dagen god. Fartet til byen, kjøpte en frukt/sopp tørker, og får tørket basilikumen. Det er lykke når man har kjøpt seg noe som man har ønsket seg lenge. Lykke er å spandere kake og kaffe til min kjære på kafe i dag. En koselig bytur gjør godt, men akk hvor mye folk det skulle være. Ikke alle som holder god avstand.

      1. Takk, det gikk bra med dagen. Fikk mange hjelpere. Elever på sommeroppdrag;) Har slappet av mye da jeg kom hjem. Nå lytter jeg på en lydboka. Hjulpet også sjømannen min til å pakke kofferten. Har drar ombord igjen.
        Koselig at du har hatt det fint i byen og fikk kjøpe noe du ønsket deg lenge.
        Som deg, det er også en lykke for meg å kunne spandere til min kjære.
        Tusen takk for besøket:)

    3. Syns det var et fint sitat.. men selv lykkelige mennesker har som regel litt å “slite med “.. <3 Flotte bilder fra en dag med lettskya himmel.. Håper jobben gikk greit og at du får dager da du føler deg i ok form igjen snart… Sommerklem <3

      1. Ja, du har rett I det. Det gikk bra på arbeid
        Å gi glede til de eldre gir gjensidige glede.
        Slappet av mye da jeg kom hjem:)
        Takk for titten:)

    4. Nydelige bilder. Håper formen er stigende… det er ikke bare bare å trå til igjen etter ferie 🙂 Har jo prøvd å følge med på ferden deres, og dere har jo farta ganske så mye 🙂 Tenker nok en del ja… av og til at jeg makter med mer enn jeg burde ha tenkt 😀 Lykke til på jobb,, gode tanker 🙂

    5. J, man blir så bortskjemt når man har fri. Man kan bare ligge på sofaen når man føler ikke bra.
      Men jeg fikk kose meg under ferien. Nå må yte litt for andre. Det er sikkert på grunn av dårlig vær. Jeg blir elendig når det er slik. Men jeg elsker jo jobben min. Det gir også glede og styrke.
      Takk for omtanken.

    6. Kan være tungt å begynne på jobb igjen etter ferie, håper det har gått bra med deg på jobb og du får hvile deg etterpå ❤️❤️❤️ Gode ord du deler her 😍❤️🥰

      1. Ja, med fibromyalgien kan man aldri vite. Opp og ned. Men det har jo gått bra til tross. Må bare hvile mye etter arbeid:)
        Håper det blir bedre i morgen:)
        Ha en fin kveld til deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg