Når man takker for snø

Jeg husker da jeg så snøen for første gang i 1989. Det var som å komme til skyene i himmelen. Det var magisk. For jeg har ikke sett snø før jeg fylte 27 år. Og jeg takket Gud for snø.

Etter å bodd i Norge i mange år og har opplevd ulemper når det kommer mye snø, har jeg forandret mening. Liker det ikke særlig nå. Men i går, syntes jeg at det var fint og jeg gikk tur selv om kroppen sier nei og atter nei.

Det var jo en fin t og strevsom tur og derfor ble jeg veldig glad da jeg kom endelig hjem.

Fuglene var også ute. Fikk fuglemat fra meg

Jeg var da både sulten og tørst.  Laget fiskekaker til middag inspirert av ” Mors middag“. Asiatiskinspirert fiskekaker. Min versjon 🙂 Den var faktisk veldig god!

I dag er det fortsatt snø…mulig jeg skal også ta med en liten snøtur etterpå.

Snør det hos deg nå?

Ha en fin dag!

11 kommentarer
    1. Så godt at du kom deg ut på tur i snøen. Du er flink!
      Det snør heldigvis ikke her.
      De fiskekakene så gode ut, fint dandert også.
      Lag deg en fin dag! Og du, en liten utfordring fra meg. Lag en snø-engel (Du vet, når man ligger på bakken i snøen og beveger armer og ben så det blir kjole og vinger.)
      Man blir glad av å lage snøengler og få snøfnugg på nesa…

    2. Jeg syntes snøen er fantastisk, så lenge jeg slipper å gå ut i den 😉 Må jo innrømme at det er vakkert å se på, men kulde og snø gjør kroppen min stiv og lite samarbeidsvillig. Heldigvis har den ikke kommet hit til Oslo enda, men utenfor hovedstaden har det komme litt forskjellige mengder 🥶

    3. Det har blitt skikkelig kaldt ute, og det er litt uvant… Snø er det også utenfor. Men mulig jeg skal ta på sko og kjenne på kulda senere i dag… De fiskekakene dine ser kjempegode ut! 🙂 Fine turbilder, spesielt de to fra vatnet. 🙂

    4. Snø er vakkert, men også kaldt, og strevsomt. Godt med en turutstyr ihvertfall når vi kommer hjem og inni varmen og den vonde kroppen kan synke ned i godstolen, eller sofa..
      God lørdag! 🙂

    5. Så nydelige bilder! Snø er fint på bilder, men jeg syns det gjør alt mer tungvint…..! Så jeg liker best barmark slik vi har her foreløpig! Tror det er meldt snø i morra…. klemmer <3

    6. Her også kom det snø i natt. Eventyrlig vakkert, men jeg liker ikke at det blir glatt. Men det er fint med vinter, for etterpå kommer våren. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg