Når man vil bli bedre kjent…

God morgen til deg. Jeg sender en varme klem til deg med vinden ettersom det blåser så mye her og det er fortsatt hvit overalt. Selv om temperaturen vises 1 grader, føles det som minus 5 på grunn av vinden i følge værvarsel. Det er meldt 40% sjanse for nedbør i dag, men akkurat nå er det et lite solglimt i horisonten.

I natt våknet jeg mange ganger på grunn av stygge og fæle drømmer hvor jeg var blitt så redd at bare så vidt jeg flyttet til soverommet til min mann. Vi sover på hvert sitt rom på grunn av jeg har søvnproblemer og ville ikke ødelegge nettene for ham. Jeg tok min bibel fra nattbordskuffen og la den ved siden av puten min og lyttet  på en andaktsbok gjennom Story tel app for å få bort frykten min. Og det hjalp å få sove igjen, men mareririten fortsette videre.  Det var forferdelig at hver gang jeg sovner, drømmer jeg fæle drømmer at jeg blir enda mer utmattet. Men jeg overlevde heldigvis natten. Jeg begynte å tenke på en film som jeg så engang hvor hovedpersonen ville ikke sove på grunn av hun får skremmende drømmer. Er jeg slik i bevisstheten min derfor jeg sliter med søvn? Jeg skjønner ikke hvorfor man får fæle drømmer egentlig….

Men fra den ene til den andre….

Jeg tenkte å skrive litt om mitt liv, men fant ut at det er like greit med spørsmål og svar. 

Så jeg fortsette med de.

1.Er du nær foreldrene dine og hvorfor?

Svar: Jeg tror jeg er det. Mest kanskje med faren min da han levde. Ettersom han var døv og blind og har alltid vært til stede, var det han jeg pratet mest i min barndom. Min mor jobbet alltid for å forsørge oss og ikke har vært flink til å snakke med oss. Men da hun er blitt gamle og ikke behøvde å jobbe mere fordi vi forsørget henne, fikk jeg er et nært forhold med henne. Hun har passet på mine tre barn da jeg flyttet til Norge og ikke fikk med meg barna mine hit på grunn av UDI ville ikke gi dem tillatelse til å bo i Norge sammen med meg.  Og hver gang jeg var hjemme da hun levde, stelte hun godt med meg og vi hadde gode samtaler. Vi har på en måte samme skjebne. Måtte ofre å være borte fra ungene sine for å forsørge dem.

2.Foretrekker du utseende enn hjerne?

Svar: Jeg tror jeg foretrekker hjerne. Hvis jeg har hjerne, kunne jeg finne eller gjøre noe for å forbedre utseendet mitt og jeg kunne bruke hjernen min til å få et bedre liv. 

3.Hva er ditt beste barndomsminne? 

Svar: Barndommen min har vært tøft,  så jeg kunne ikke huske at jeg hadde noe gode minner. Men kanskje hver gang jeg fikk medalje fra skolen for å være skoleflink. 

4. Hva er den eneste egenskapen eller personligheten du ønsker å endre ved deg selv?

Svar: Jeg er kanskje ikke så flink til å lytte til folket særlig hvis jeg ikke interessert i hva de forteller. I tillegg er jeg ikke flink til  observere detaljer rundt meg hvis ikke jeg har hensikt til det. En kjent person kan gå forbi meg på butikken uten at jeg legge merke til vedkommende fordi jeg er for opptatt til å tenke akkurat med det jeg holder på med.  

5. Ser du på deg selv som introvert eller en ekstrovert?

Svar:

Jeg tror jeg er midt i mellom:) 

Jeg er jo pratsomt og kontaktsøkende, men det er ikke alltid. Avhengig hvor jeg er og hvilke mennesker jeg omgås med. Jeg er en sosial menneske, men trives også å være for meg selv.  For jeg kan bli sliten med så mange folk rundt meg. Jeg er ekstrovert fordi jeg liker nyhet og variasjon. Men jeg liker også det stabile og kjente forhold. Jeg er også introvert fordi jeg er en reflekterende person. Og jeg er også flink til å finne løsninger. Så jeg tror jeg har karakteristisk av begge personligheter. 

6. Hvilken bok og film snakket til deg og på hvilken måte?

Svar:

Inspirende filmer. Rag to riches stories. Personer som lykkes mot alle odds. 

7. Hva er det viktigste for deg i et romantisk forhold?

Svar: Der er hvordan min mann er mot meg. “Love in action”

Han er romantisk og flink med  berøring. Kyss på kinnet. En klem når han går forbi osv. Og i tillegg,  lager han mat til meg når jeg ikke får det til. Ordne hus og hjem som trenger reparasjon slik at jeg slapp å tenke på det. Husker mine avtaler og minner med på det. Hjelpe meg med husarbeid i tillegg.  Han er ikke flink med ord, men han viser sin kjærlighet til meg i mange områder og jeg ser det i hans øyne når han ser på meg. 

8. Ville du gjort en gal ting for en venn?

Svar: Jeg tror ikke det.

9. Tror du virkelig at nåtiden er bedre enn fortiden?

Svar: Det er vel både fordeler og ulemper. Jeg liker de moderne teknologi hvor man kan prate online med de som er langt unna. Ulempen er at moderne teknologi kan også skape avstand mellom folk når man blir fokusert på det enn mennesker. 

10. Har du sett et ekstremt eksempel på fattigdom, og i så fall hvordan vil du beskrive det?

Svar: Gatebarn som tigger for maten. Det skjærer meg i hjertet.

Avslutter med noen sitater til ettertanke.

Tør du å ta utfordringen? Å svare på spørsmålene og lage innlegg i bloggen din? Uansett hva du gjør…takk for titten allikevel:)

Ønsker deg en fin dag.

16 kommentarer

Siste innlegg