Nøyaktighet

Nøyaktighet:  

Er du nøye med alt ting du holder på med? 

Nøye med tiden, med maten, instruksjoner, med vekten, hvem du velger som venner, hva du leser, hvilke program du ser eller hvem du følger på media?  

For min del er jeg vel nøye med tiden. Jeg liker ikke å komme for sent på mine avtaler og liker ikke å vente heller. Helst jeg skulle gjøre alt i går. Jeg blir stresset ved å vente.  

Når det gjelder mat … jeg prøver å spise sunt, men kommer alltid til kort. Men for det meste klarer jeg å kontrollere inntaket av mat når jeg bestemmer meg for det.  

Jeg liker instruksjoner som er klart og tydelig særlig i det siste tiden når hjernen min er ikke som før.  

Vekten? Ja, jeg veier med ofte for å se om jeg går opp i vekta for da jeg må prøve å spise mindre:) 

Hva med venner? Tja, som regel det.  For jeg tenker like barn liker best, uansett man sier at det motsatte tiltrekker hverandre. Det handler vel om hva det er det er snakk om. 

Jeg velger også hva jeg skal lese. Liker å lese noe som gir glede, ting som inspirerer og noe jeg kan lære ut ifra mine interesser. Jeg liker ikke å lese innleggene som provoserer til en krangel eller mye elendighet. For jeg blir dårlig av disse innleggene fra sosial media.  

Av og til ble jeg revet med artige ting man ser på media, men jeg tar meg fort i nakken fordi disse tingene kan ta all min tid på døgnet. Jeg liker ikke å se film eller serier som er sex-fiksert, inneholder mye bannskap, skremmende og mye mord. Min sønn sa at jeg bør bare se filmer for barn😊 Jeg tror han har rett. Mulig på grunn av at jeg begynner å bli gammel?  

Tja, uansett, jeg tror som regel at de fleste i hvert fall liker å få nøyaktige informasjoner. Sladder eller nyheter kan vi ikke forvente nøyaktighet. Det fleste ting i faktisk i media. Til å med bilder blir redigert. Vel, redigering av bilder gjør jeg også av og til.  

Hva med deg? Er du nøyaktig til alle de tingene jeg nevnte over? 

Jeg tenkte på disse tingene da jeg leste dette verset i dag fra «Livets bok.» 

Ærlighet varer lengst har jeg hørt😊 

14 kommentarer
    1. Nydelige og kloke ord. Jeg tror du gjør rett. Å være bevisst. Det er noe jeg har måttet lære meg etterhvert. Hvorfor skal vi krangle? Hvorfor skal vi vekte oss i ondskap og ubehag? Jeg tror fredelige sjeler som har det godt, gjør godt. Vi må være bevisste fir å klare det i dagens verden.

      Ønsker deg en fin rolig og harmonisk søndag Ligaya!

    2. Nøyaktighet er en dyd, er det ikke? Ser du har tenkt gjennom dine og det kan være fint. Jeg vet ikke om jeg kan svare, jeg lever og prøver å leve oppriktig. <3

    3. Jeg er nøye og nøyaktig med det meste, i alle fall det jeg klarer og som betyr mest. Og konsekvent. Ha en fin-fin dag! 🙂

    4. Jeg er nok en veldig nøyaktig og “firkanta” person. Nøye med tida (det har jeg lært hjemme som barn), nøye med mat, oppgaver og trening! Nøye med penger og det meste! Nøye med venner, vel…. jeg har mine gode venner som alltid er der, og så har det vel vært endel som har kommet og godt! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg