Ole Lukkøye /Sandman

 

Ja, jeg skulle hatt besøk av Ole Lukkøye i natt, men han kom jo ikke. Temperaturen på rommet var passelig kaldt og senga var god å ligge i, det var fred rundt meg, men jeg kom ikke til drømmeverden som jeg lengtet etter så inderlig.

Yes, I should have had a visit from Sandman last night, but he did not come. The temperature in the room was suitably cold and the bed was good to lie in, there was peace around me, but I did not get to the dream world that I longed for so much.

Så her er jeg og skriver mine tanker som en slags terapi.
“Hvorfor og hvorfor vil ikke hjernen min kreve sin fortrengte hvile?
Jeg hadde ikke sovet på dagtid engang selv om det var nok å fordøye fra gårsdagens informasjon om oppholdet på Hysnes Helsefort og gåturene i nærområdet sammen med andre i “smertegruppe.”

Det var faktisk  interessant å bli kjent med ulike mennesker, personligheter og å få vite deres livshistories. Ikke alle forteller mye, men stort sett var årsakene til smertene var ulike. Felles for oss er kroniske smerter. De fleste har vært langsiktige sykmeldt. Så jeg er takknemlig for at jeg fortsatt klarer noenlunde å jobbe selv om ikke 100%. Målet mitt var jo å bli friskere slik at jeg kunne jobbe hundre prosent som før. Lettere sagt enn gjort. Men man må jo være optimist til tross for at covid- 19 virus herjer i hele verden som tvinger mange til å bli arbeidsløse selv om de er friske.

So here I am, writing my thoughts as a kind of therapy.

“Why and why not my brain will not demand its repressed rest?

I had not even slept during the day even though it was enough to digest from yesterday’s information about the stay at Hysnes Helsefort and the long walks in the local area with others in the “pain group.”

It is interesting though to get to know different people, personalities and life stories. The causes of the pain are different. Common to us is chronic pain. Most have been on long-term sick leave. I grateful though that I can still work a littleof course , even if not 100%. My goal of course is to get healthier so that I could again work one hundred percent as before. Easier said than done. But one must be optimistic despite the fact that covid viruses are ravaging the whole world, forcing many to become unemployed even if they are healthy.

Tilbake til min skjønnhets søvn. Jeg må sikkert ta en sterkere dose av sovemedisin i natt. Får håpe at Ole Lukkøye kommer endelig på besøk.
Deler bilder fra gårsdagens tur etter at vi hadde spist middag.
Kokken fortalte forresten at de hat fått fisken lange og derfor får vi det servert. Hadde ikke smakt det før, så det var spennende. Og det smakte jo godt.

Back to my beauty sleep. I’ll probably have to take a stronger dose of sleeping pills tonight. Let’s hope that Sandmann finally comes to visit.

Sharing photos from yesterday’s trip after we had dinner.

By the way, the chef said that they had caught the fish long and therefore we get it served. Hadn’t tasted it before, so it was exciting. And it tasted good.

Middagen /dinner

Vi var fire stykker fra smertegruppe som gikk på tur / We were four from the “pain group” who went for a walk.

Utsikten/ The view

Her var stedet vi gikk dro til./ The place we visited.

Avslutter med dagens ord til inspirasjon / Ending with the Word for the day to inspire.

Har du slike sove problemer?

Ønsker deg en god dag!

Do you have sleeping problem?

Wishing you a nice day.

1 kommentar
    1. Leit å lese at du ikke får sove, det er slitsomt. Jeg sliter litt med søvn innimellom, og spesielt nå som det har vært fullmåne igjen.
      Håper du får sove bedre til nattan, men har du mye vondt, så er det sikkert ikke så enkelt.

      Mange flotte bilder. 🙂

      Ønsker deg et fint opphold! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg