Ønsker å kjøpe en leilighet!

Det er nå slik at en mors hjerte vil alltid ønske alt godt for sine barn.

Min yngste datter bor i Oslo og ønsker å kjøpe en leilighet. Hun har vært i mange budrunder, men vant ingen av dem. Og jeg synes synd på henne.

Og for å blidgjøre henne, laget jeg en provisorisk hus til henne til jul. For jeg kunne ikke gi henne et ordenlig leilighet. Og jeg som liker å bruke hva jeg har i huset, ble det at jeg brukte papp og gamle hjemmeblad. Slik ble resultatet. Det ser ut som et kinahus laget av bambuspinner. Og gjett om datteren ble glad.

Slik ser det ut på begge sider

Og på baksiden

Hun ønsket i tillegg en vaskemaskin. Ettersom hun har ikke ordentlig leilighet, fant jeg ut at hun kan få en provisorisk vaskemaskin.

Jeg fant rn tom eske fra trusebind, malte den og pyntet som en vaskemaskin. Inne la jeg tiramishu mandler som jeg kjøpte på apoteket slik at det blir en liten tyngde i esken. Her er den er den provisorisk vaskemaskin.

Og da datteren fikk åpnet pakken og fikk se den, lo hun til tårene rant. Hun synes det var så morsont. Gjett om det gledet morens hjerte.

Dagen etterpå var det fint vær og jeg gikk ut en tur. Solen kastet nyanser av farger rundt omkring.

Har du gitt noen gaver til dine barn som skapte latter noen gang?

Avlutter med dagens ord:

11 kommentarer

Siste innlegg