Ordets makt

Ja, ord kan drepe og ord kan lege. Ord kan ødelegge eller reparere. Inspirere, lære eller oppmuntre. Det er mye vi kan bruke ordet til.

Jeg tenkte på alle hjemmeblad som har samlet seg hjemme hos meg og bladene består jo av mage gode ord og sitater. Kanskje det går an å bruke det til noe?

Kikket på Pinterest og der så jeg at det ble laget collage av det og da fikk jeg en ide til å prøve. Hentet frem gamle blad og saksa og klippet og klippet i helga. Etterpå limt jeg ordene på et ark og vips har jeg collage av ulike ord. 

Ideen tar jeg med meg til jobben. Passe aktivitet for de eldre.

Min man ble interessert på ordene som var limt på arket og han syntes det var artig å lese ulike setningene. 

Et eksempel på bilde nr. 1 kan du blant annet lese:

” Du har gitt mye av deg selv, det kan du fortsette med.”

” Musikk mot stress…en lettere hverdag”

” Frie fugler flyr lengst.”

Her i neste bilde:

” Hvis du virkelig elsker, så ikke gir opp”

” Når du vet hvorfor du velger, kan du velge rett:”

” Unnvikelse virker ikke, handling må til.”

 

Tredje bildet:

“Hjernen elsker at du er i bevegelse”

“Elsk din nabo, men riv ikke ned hekken”

“Det er med prøving og peiling man får erfaring”

Liker du å leke med ord eller bruker du ordets makt?

Her i bloggen bruker vi  ordets makt…noen når frem…noen når ikke til hjertene. Hva som er egentlig hemmeligheten? Jeg skulle gjerne vite.

To bloggere som skriver og deler bilder med omtrent samme tema, den ene får flere tusen lesere, den andre bare så vidt blir lagt merke til. 

Men uansett…ordet har makt.

I begynnelsen var  Ordet, og ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Johannes 1:1

 

10 kommentarer

Siste innlegg