Osplikammen

En god søndag til deg.

Her sitter jeg og minnes om gårsdagens tur til Osplikammen sammen med min søster, svoger og en venninne. Det var overskyet vær og vi fant ut at det passet fint. Utstyrt med matpakker og godt humør, dro vi avgårde i åtte tiden. Vi skulle til et fjell som heter Osplikammen.

A good Sunday to you.

Here I am sitting and remembering yesterday’s trip to Osplikammen with my sister, brother-in-law and a friend. It was a cloudy weather and we found that it fit well to go up in a mountain. Equipped with packed lunches and in a good mood, we left at eight o’clock in the morning. We were going to a mountain called Osplikammen.

Info fra Wikipedia: Osplikammen er et fjell i Ørland kommune i Trøndelag. Det ligger i Rusasetfjellet på grensen mellom Ørland og Bjugn kommuner. Fjellet har en høyde på 285,3 meter over havet og er det høyeste punktet i Ørland kommune.

Navnet Osplikammen kommer fra treslaget osp; navnet Rusaset kommer av Røstads seter.

Området er merket med turstier, og toppen er et overkommelig mål selv for små barn. Avstand fra bilvei 3-4 km, ca. 200 m stigning.

Info from Wikipedia: Osplikammen is a mountain in Ørland municipality in Trøndelag. It is located in Rusasetfjellet on the border between Ørland and Bjugn municipalities. The mountain has a height of 285.3 meters above sea level and is the highest point in Ørland municipality.

The name Osplikammen comes from the tree species aspen; the name Rusaset comes from Røstad’s farm.

The area is marked with hiking trails, and the top is an affordable destination even for young children. Distance from road 3-4 km, approx. 200 m ascent.

Her er vi. Vi smiler til kamera, men vi slet oppover. Dårlig helsa og dårlig knær merkes.

Here we are. We are smiling in the camere, but we had difficulties going upwards. Health was not good and our knees hurts.

Masse sopp å finne hele veien./ There were lots of mushrooms along the way.

På toppen var det utmerket utsikt. Verdt turen.

The view on top was excellent. Worth the tour.

Endelig, jeg er på toppen. / At last, I am on top.

Det var litt kaldt, så jeg må ha på meg lue. / It was cold on top so I put on my bonnet.

Knærne klaget på vei ned, men vi var veldig stolte at vi klarte turen.

Our knees complained on the way down, but we were proud of ourselves that we managed to do it.

Liker du å gå på fjellturer?

Do you like mountain hiking?

Avslutter med Guds ord /Ending with the word of God:

6 kommentarer
    1. Åh, det så ut til å være enda en fin tur jo 🙂 Så flinke dere er ♥
      Jeg elsker toppturer…men jeg kan ikke gjøre så mange av dem nå lenger, dessverre. Så jeg ble litt misunnelig når jeg leste her hos deg. Og så er jeg utrolig glad for å få se så fine bilder av flott norsk natur, og blide mennesker 🙂

    2. Ja, det var det. Jeg føler at jeg kunne presse kroppen min litt lenger. Og det gjør godt for sjela å være ut i natur.
      Men, du har da også fine turer selv om ikke toppturer:)
      Ha en fin søndag!

    3. Så flott tur 🙂 KOselig å gå fjelltur sammen med noen 🙂 Og så mye sopp 😮 Jeg hater også å gå nedover. Menisk-problemer.. Ha en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg