Reisen

♥Send meldinger etterhvert sa Hr. Happy da han sa hadet til meg mens han smilte så søt. Og jeg smilte tilbake og tok min lille reisekoffert. Da han gikk, tenkte jeg at jeg skulle egentlig ga han en varme klem før han gikk eller et våt kysset:) Men det var for sent.

På venterommet, satt allerede to passasjer som ventet på hurtigbåten til byen. Og jeg som trodde at jeg kom veldig tidlig. Jeg ble ikke sittende  lenge fordi det var kaldt på venterommet. Døren var jo åpen og den kalde luften fikk frie tøyler inne.

Trist vær

Så jeg gikk frem og tilbake i nærheten av varmepumpen som prøver å varme opp  både ute og inne av venterommet.
Båten kom et kvarter før og det var godt å komme inn i ett varmere sted. Det luktet nystekte sveler og jeg ble fristet til å putte inn mer kalorier i kroppen min. En trøst i dette dårlig været. Jeg tok med en liten termos med te inne.


Vel, reisen har nettopp begynt.
Kom til Trondheim og togstasjon.

Ettersom jeg er ikke frem til Hamar for klokka 10 på åtte i kveld, kjøpte noe å bite i på Bigbite.

Traff noen kjente på togstasjonen som nettopp kommet med toget og skulle  hjem. En annen kjente skal være med moren til sykehuset for hjerteoperasjon.

Ja, livet er en reise med ulike destinasjoner. Noen uklare og noen er bestemt. Man må jo bare være med å leve livet uansett hva det innebærer.

Reisen til Hamar kommer til å ta over seks timer.  Håper det blir en fin reise. Bra at det er gratis Internett på toget og da går det an å lytte på en lydbok eller se på noen serier på Netflix.

Ha det så lenge:)

12 kommentarer

Siste innlegg