Sjokk og stress

Det er det som er fint med hverdagen. Ingen dag er likens. Man får stadig overraskelser.

Hos min datter i Oslo skinner solen.

Her er det snø igjen, men det var ikke et sjokk. Vant med det.

 

Derimot var  regning fra Japansk foto hvor vi fikk. Vi fikk dem overføre filmene fra en videokamera til en harddisk. Det var 22 timer med video filmer som var samlet i flere år. Jeg trodde ikke at det skal være så dyrt. Men det var 7477 kr i alt.

Videokamera som jeg brukte før som ikke er i brukt lenger.

Men det er bare å betale….:)

Og stresset som jeg snakker om her er om å ordne alle papirene som trengs slik at min datter med familien kan komme på besøk igjen her hos meg i mars måned. De ønsker å være med på min 60- årsbursdag selv om jeg ikke skal feire stort. Og besøke den syke moren:)

Men nå etter å ha printet ut papirene fra alle hold og fylte ut flere sider skjema og kjørt frem og tilbake hos politiet og posten, kan jeg puste lettet ut. Nå er papirene på vei til Filippinene og håper at det kommer frem. Og at koronavirus skal ikke stenge grensene.

Avslutter med dagens sitater til ettertanke.

14 kommentarer
    1. Dette var et kjent sted! Her gikk jeg på skole for maaange år siden, og jeg bor fortsatt her 🙂 Du legger ut mange fine bilder! Klem fra meg 🤗

    2. Nydelig bilde! ☺
      Ja, det er dyrt, men veldig fint å ha det overført.
      Så koselig at du får besøk til den store dagen din! 🥰 Håper alt ordner seg, og ikke noe koronatull 😘

    3. Håper alt ordner seg så de kan komme over. Ja, det koster å føre over filmer, men du får tenke at det koster deg dyrt om du aldri får se de igjen. Mannen min har kjørt over gamle smalfilmer i vinter selv, men han måtte kjøpe utstyr til mange tusen for å få det til. Det tok masse tid også, men det er verdt hver krone og all tid han har brukt på det.Klemsiklem:)

    4. Huff ja, det koster å få gjort sånt..men nå har du det i alle fall overført på harddisk =)
      Og krysser fingrene for at alt går i orden så du får besøk etter hvert.
      Ha en riktig fin kveld =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg