Skar i gleden

Det er jo slik at vi kan ikke gå gjennom livet uten å møte vanskeligheter…

Dagen hos oss begynte med baking av “Spanish bread” etter ønske fra eldste barnebarna her.

Baksten var ikke helt vellyket… smakte ikke så godt som originalen. Jeg fant oppskriften på internet, men opplevelsen var verdt for de som  ikke har vært med på baking før.

Etter det fant jeg ulike spill som vi og ungene hadde det så moro. Hvert spill fikk vinneren  10kr og de fikk mange 10 kroninger:)

Men gleden skar seg da på ettermiddagen hovnet den ene øye av mitt neste barnebarna her. Det vokste en boble på den ene øyne og hun så plutselig dårlig. Jeg kontaktet legevakten og etter at sykepleien fikk se det ene øye gjennom vidoesamtalen, fikk vi beskjed til å dra til legevakten. Hos legevakten måtte vi vente lenge i gangen for legen var opptatt med andre pasienter. Jeg ba derfor til Gud at jenta må bli frisk på øyet og at det er ikke en alvorlig ting. Men tro det eller ikke, da vi kom inn hos legen var jenta frisk allerede på det ene øyet som var hoven og nesten lukket før vi dro til legevakten. Jeg ble bønnhørt og ble veldig takknemlig.

Og i går ble vi velsignet med solen og fikk komme oss en tur ute. Og jenta har to friske øyne.

Russaset vatn var frozen.

Lesestuen

Kvelden ble avsluttet med varmesuppe og ludospill i vinterhagen:) 

Og nå er vi klare til Nytt Års feiring:)

8 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg