Slik går dagene…

Hei på deg på denne søndagen. Ute, hører jeg ingen lyder.  Vinden suser ikke og det er ingen rengdråper på taket. Det lover godt vær. Jeg nyter stillheten rundt meg. Mannen min er ikke akkurat den som bråker på morgenen heller. Han bruker å nyte en kopp kaffe på morgenen og leser dagens nyhet. Han, verdensnyheter og jeg den gode nyheten fra livetsbok:)

 

Ellers lørdagen gikk sin gang. Jeg fikk trene litt knærne ved å sykle ( innesykkel). Følte meg som et barn som skulle lære å sykle fra første gang. Klarer jeg dette tenkte jeg? Hva om knærne bli verre? Men jeg klarte det i 10 minutter. Det var en seier.

Etter det, så jeg tøy som bør brettes og strykes . Det hopper seg opp og  snart de er like høyt som et juletre. Så jeg fant ut at jeg må gjøre noe med det. La sammen og strøket klær over en time. Jeg glemte tiden for jeg lyttet samtidig på en lydbok . Jeg kaller det nå ” multitasking” 😊 Historien handlet om nordmenn som reiste til Amerika før i tiden. Engelskoppleseren kunne ikke uttale norske ordene rett og hun minnet meg om med selv da jeg kom til Norge og skulle lære å snakke norsk. Men spennende var boken. ” Untamed Land” skrevet av Lauraine Snelling fra “Storytel app. Det var ikke bare solskinn historier om nordmennene som reiste til Amerika den tiden. Mye triste greier.

Hva mer gjorde jeg i går da? Jo, jeg chattet med barnebarna og min datter på filippinene og også hun som bor i Norge. Fast rutine hver helg. Savnen blir da overkommelig når man kunne se hverandre på chatten.
Å pleie kjærligheten er også en del av hverdagen. Koset med mannen med en god middag i går (Rekeomelett, salat og hvitløksbaguetter) som vi avsluttet med en god kjærlighetsfilm på Netflix. 🥰
Og i natt sov jeg godt uten sovemedisin og det var deilig🥰

Enn du? Hva opptar deg mest for tiden?

Avslutter med dagens ord:

6 kommentarer
    1. Så godt at du kunne begynne å sykle litt – det er en seier! Viktig å pleie kjærligheten til barnebarn, barn og mann – du er flink til det! Jeg koser meg som best jeg kan – med venner og med oppussing – og med dattera mi! Snill og go er ho! Kos deg med søndagen din – nå skal jeg ut i regnet! 🙂

    2. Sykling skal hjelpe på knærne. Selv om det ikke er godt å holde på med det, så styrker det musklene rundt leddene😊

      Her går det mye i nyheter på TV og internett. Og en del hobbyting prøver jeg å få til.
      I går var jeg flink og gikk en tur😃

      Ha en fin søndag😚

    3. Fint med sykling til knær, ja, men viktig å ikke overdrive. Litt nå og da er bedre enn alt på én dag 🙂 Jeg prøver å få til noen små turer på elsparkesykkelen min, men enda har jeg ikke klart å få til kort nok tur til at jeg ikke må gå og legge meg etterpå. Trener på å få til korte nok turer… 😀

      Jeg kan levende se for meg kleshaugen din som er nesten like høy som et juletre! Haha, artig beskrivelse! 😀

    4. Ja, det hjelper litt med litt sykling.
      Takk for at du delte dine dager.:)
      Ja, jeg tenkte at klesshaugen kan snart brukes som juletre:)
      Takk for titten:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg