Snøhetta

Hello, hello til deg! Er det fortsatt sommer hos deg? Her smiler sola med sin skjønneste smil og da smiler vi jo tilbake. Hørt det før ” smil og hele verden smiler tilbake til deg.”

Men i dag skal jeg snakke om snø…selv om det er ikke vinter ennå. Jeg mener “Snøhetta” der jeg og mannen min har vært sist gang  vi var i Dovrefjell. Måtte bare se det uansett om føttene våre var allerede slitne ettter å ha allerede gått  over 7 kilometer tidlig på formiddagen den dagen. Kunne ikke utsette på grunn av det var meldt regn dagen etterpå.

Vi skulle til Viewpoint Snøhetta.

Her var mannen min sammen med andre på startpunkt. Det er 1500 meter opp til utsiktpunktet. Det var ingen levende muskus å se eller ande levende dyr rundt omkring.

På veien dit forteller en rekke steinheller besøkende Dovre fjellets historie gjennom de siste 10 000 år. 

Opp vi gå…

Og endelig kom vi til utsiktposten sammen med andre.

Har du vært hit? I så fall, er det verdt et besøk:)

Avslutter med dagens ord og bønn:

Kjære Gud, det er så mange mange lys som blinker her i verden og vi blir fristet av både det ene og den andre. Lys fra tv, pc, og mobilskjerm. Og for å ikke å snakke om lys i festene om natten. Verdens lys. Den fanger og frister.

Hjelp hver og en av oss til å finne det ekte lyset som kommer fra Deg. Og vandre i Ditt lys for det slukner aldri. Slik at Du kan rense oss fra all synd. Jeg ber denne bønnen for meg og alle jeg er glad i. Amen
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg