Soloppgang minutt til minutt

Sola har en tendens til å gjøre en lykkelig. Denne morgenen gjorde solen det til meg minutt til minutt! Utsikt fra soveromsvinduet.

Men solen kom bort like fort som den kom og det ble grått igjen. Så dagen ble tilbrakt til å hvile og hekle litt. Jeg har begynt å med et nytt prosjekt. Guttedokke! Så det gjenstår om jeg får det til:)

Da jeg ble sulten laget jeg småpannekaker av banan, havregryn, egg, melk, sukker, mel og smør. Spiste som det er og med litt hvitost.

Resten av kvelden kommer jeg til å fortsette å lytte på en lydbok. Den 12. boken jeg har lest/ lyttet hittil i januar måned.

Mary Connealy skriver veldig bra etter min smak:)

Har du hatt en fin dag?

13 kommentarer
    1. Fin dag
      selv om den ikke har begynt ennå.
      Flotte bilder du har – og lydbok kanskje noe for meg? 🙂
      Her er mine tanker, min inspirasjon – som jeg skrev ned nå i natten:

      I dag hjelper Herren.
      I dag skaper han noe nytt.
      Ser du det ikke?
      Det vokser allerede frem.
      Du skal ikke bli til skamme.
      De store skal se det.
      Mange skal prise Herrens navn.
      Store under har han gjort.
      Han har tatt din plager,
      da han døde på korset
      for dine og mine feiltrinn.
      Jeg forstår det ikke,
      men plutselig merket jeg det:
      Livet ble lettere.
      Det som tynget meg
      la jeg på korset.
      Det ble borte.

      Så løftet han meg opp
      og satte mine føtter på fjell.
      Han gjorde mine skritt faste.
      Tunge dager kom.
      Igjen gikk jeg til korset.
      Igjen forsto jeg det ikke.
      Igjen fungerte det.
      Jeg kom til Jesus.
      Jeg kom til korset.
      Med mine nederlag.
      Igjen
      merket jeg det.
      Det vonde forsvant.
      Igjen merket jeg det.
      En glede
      en fred
      inne i meg.
      En gang det var helt svart inne i meg
      skrev jeg:
      Jeg møtte veggen, – men hvor ble den av.
      Den gangen merket jeg
      gleden og freden
      så sterkt,
      at jeg aldri glemmer det.
      Det var som livet ble nytt,
      da jeg skrev ned en og en elendighet
      under korset.
      Minnet sitter fortsatt.
      I dag
      er ikke følelsene så sterke.
      Men jeg vet
      at her jeg er,
      Her er skaperen,
      som hele tiden
      skaper noe nytt.
      Jeg undres over
      om Herren selv,
      er der du er –
      nå.

        1. Det er så herlig det du skrev. Jeg elsker ordene som kommer fra Herren. Og Gud tåler gjennom.deg. Takk for ordene min kjære bror i Kristus. Kanskje det flere som trenger de ordene.
          Ja, boken er et kristent bok:) Den er herlig:)
          Ha en fin dag til deg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg