Som dagene går

God morgen. Det er meldt storm i dag. Yipeee! Glad jeg har tak over hodet.

Fredag og historie

I dag er det fredag. I følge historier minnes denne dagen om romferga

” Challenger” som tok fyr da den skulle skytes opp den 28. januar 1986. Det sto at alle gummipakningene var stivfrosne. I oppskytningsfasen oppsto det en lekkasje som førte til at drivstofftanken eksploderte bare 73 sekunder etter starten. Sju personer som var om bord døde. Tragisk!

Ellers for de som jobber, er det en gledens dag for det er siste arbeidsdag. For min del, etter at jeg ble ufør, blir dagene det samme for jeg har fri hverdag. Alt for mye av de gode som fører til luksusproblem som kjedsomhet. Savner fortsatt jobben. 

Det er mye å ta fatt i hjemme når kroppen tillater det.

Gjøre en forskjell

Men likevel, kan jeg gjøre en forskjell i enkelte områder som for eksempel, at jeg kutter ut søte saker, potetgull, brus og mellom måltider midt i uke. I tillegg, ikke spise mer etter klokka 6 om kvelden. Og da når helgen kommer, kan jeg kose meg med disse tingene. En innsats for å ikke legge på meg mer.

Ettersom det var meldt regn nesten hele uke hadde jeg og min elskede ikke noe annet valg enn å gå ut likevel for å trekke inn frisk luft. Jeg kjøpte en regn poncho som er alternativ til regn klær for da kan jeg ha en tykk jakke innvendig og slipper å fryse.

Der er fortsatt ikke noe tegn for vår!

Mannen min plukker søppel underveis og kaster i søppel container

Solen prøver å tvinge seg frem i horisonten

Jeg sa til min mann at vi kunne gå på fjæra slik at vi får gratis massasje på føttene.

Fant ulike sort av stein. Vi var på oppdagelsesferd.

Siste bilde før vi drar hjem

Enda en dagens glede. Kom i posten i dag:)  En andaksbok for hele året på engelsk:)

Gleder du deg hver fredag?

8 kommentarer
    1. All snøen er borte hos deg.🤗
      Det må være deilig å kunne gå overalt.
      Her har det kommet nytt uvær med vind og regn, så nå er veien stengt igjen.
      Flotte bilder av fine steiner.👍🏻🤗
      Nyt fredagskvelden!🤩

    2. Ja, jeg gleder meg til hver eneste fredag! For meg er de jo fridager annenhver uke, og bare litt jobbing de andre ukene…! Perfekt – så kan jeg være mer ute! Flotte bilder fra turen deres – så masse forskjellige steiner! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg