Som dagene går

Nå som vi er hjemme fra kjøreturen i Helgelandskysten, har jeg igjen mulighet til å jobbe frivillig på sykehjemmet ved å gjøre ulike aktiviteter med de eldre. Når jeg er fin form og det var jeg i går. Jeg var først på sykehjemmet (kortidsavdeling) og hadde trim aktivitet og gode samtaler med de eldre der. Og det varmet mitt hjerte når det takket så mye og klappet for en trivelig stund sammen med meg. Gjensidig glede.

Etterpå var jeg på aktivitetssenter for å servere middag og ha litt allsang og bingo for hjemmeboende sammen med de andre frivillige.  

Her var jeg med nyinnkjøpte bluse på salg:)

 

Pyntet bordet med nyplukkede blomster:)

Servert fiskegrateng med tilbehør og multefromasj med rødsaus til middag.

Da jeg kom hjem,  spiste jeg middag med Mr Happy.

(kinesisk kylling suppe). Oppskriften fant jeg på nettsiden

” Dagen i dag.” Den var god!

Etterpå dro vi til sjøen for å prøve å fiske makrell. Det var nydelig vær.

Mr Happy mens han gjorde klar båten vår. Den minste imellom to store båter:) Men bra nok for oss.

Jeg ventet og tok bilder

Og vi fikk makrell og torsk:) Herlig.

Måkene hadde en fest med innmatene:)

Ellers har vi også et nytt prosjekt hjemme. Å male over denne hagevognen vår fordi det trengs. Men først måtte den vaskes grundig, tørkes og poleres med sandpapir.

Jeg kjøpte to ulike farger og grunning. Og jeg visste ikke at malinger koster flesk:)

Jeg tenkte at det blir finere med to ulike farger og jeg skal prøve å tegne litt sommerfugler og blomster. Vi får se hvordan det blir. Jeg ble inspirert av fargerike ting jeg har sett under ferien:)

Jeg kjøpte også en ny plante for sommeplantene våre som jeg plantet i pottene har tatt farvel:)

Håper denne varer hele høsten:)

Rakk også å plukke litt bær til dessert:)

I dag blir det hjemmedag fordi som sagt, det regner. Men jeg tenkte å bake litt:) 

12 kommentarer
    1. Kjempefine bilder du har tatt 😊

      Du er så flink å jobbe som frivillig 😍 Jeg tror det er viktig at man som uføretrygdet engasjerer seg som frivillig hvis man har overskudd til det. Det gir jo deg masse glede i å jobbe med de eldre, og du er jo så superflink og tålmodig med eldre mennesker ❤❤❤

      Selv har jeg valgt å fokusere på korene jeg synger, forskjellig styrearbeid i fritidsinteressene jeg er med i og ta noen spillejobber på fløyta når formen er bra 😊

      Man blir så beriket av å gjøre noe for andre eller ha en interesse man engasjerer seg i 😍

      Ønsker deg en superfin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, så sant. Vi må bare finne på det som passer oss for helsa ikke går med på spill hele tiden:)
        Jeg synes du er kjempeflink å bidra med masse i samfunnet:)
        Takk for titten:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg