Spennende dager i vente

Hei på deg? Gleder du deg fordi det er snart jul? Eller gruer du deg på grunn av begrenset bevegelighet, sosialomgang også videre?

For min del, må jeg kanskje feire jul alene. Mannen reiser om bord, yngste datter kanskje får reiseforbud pga. coronavirus osv.

For meg er det kanskje begge deler. Min eldste datter døde i april på grunn av koronavirus og julen blir veldig trist for vi som er veldig glad i henne. Det er et stort savn selv om hun skal feire jul hos Gud som er enda bedre for henne som alltid ofret for andre da hun levde her på jorden.

Vel, vi bør jo ikke låne sorgen fra morgendagen, så det er kanskje greit å finne noe å glede for isteden.

I går fikk jeg i posten ” Den store juleboken” jeg abonnerer. Får den hvert år. Kanskje du også abonnerer på det?

I hvert fall, jeg tenkte at jeg skal prøve en oppskrift fra denne boken.

Kjøpte også denne julehefte fra en bloggvenn. natheless.blogg.no

Og jeg gleder meg til å begynne å lese…i hvert fall når desember måned melder seg. Kanskje du har samme juleheftet?

Avslutter med dagens sitat: Sterke mennesker trykker ikke andre mennesker ned, De løfter og bærer dem. Royne Mercurio

Har du mye å glede deg for i kommende dager?

8 kommentarer
    1. Veldig bra sitat! 🙂 Tenk om vi alle kunne tenkt sånn. <3

      Det er vel lenge siden jeg gledet meg til jul. Har i mange år gledet meg mest over desembermnd fram til julaften. Da er det så mange ting, savn m.m. som gir et vemod over dagen. Men allikevel klarer jeg å kose meg på en måte. 😉

      Stort sett i livet har jeg funnet min vei og måte i å glede meg. Styrken med å ha tro og tillit til Gud, gir mye styrke og ro. I år som de siste 2 årene blir det rolig jul sammen med svigerfar om han er i form til å være sammen med oss. Vi er vant til å feire bare oss to også, men kjenner savnet etter barn og barnebarn på slike dager litt ekstra.

      Håper du slipper å være helt alene, og at det blir en god jul til tross for alt du har opplevd siste året også.

      Sender gode klemmer 🙂 <3

      PS: Julehefte til Natheless har jeg også 😉

    2. Ja, sitatet er fint å fundere over:)
      Jeg er også som deg. Finner stryken i Gud. Vi får ta det som kommer og fortsatt finne eller lage lyspunkter i hverdagen🥰
      Ha en fin fredag:)

    3. Kjempefint og flott sitat <3 🙂

      Jeg ser frem til julen, og den blir som man gjør det til selv. Går man inn i julen med tanker om at den blir trist og går, så blir den det.

      Man finner håp og trøst hos Gud <3 <3 <3

      I år blir det julefeiring i Trondheim. Mannen min og jeg har bestemt oss for at vi skal være alene kun vi to på julaften. Da skal vi kose oss med god julemat, og vi tar ting som det kommer.

      2.juledag skal vi på julemiddag til min søster og hennes mann.

      5.juledag skal vi på julemiddag til broren til mannen min og hans familie.

      Nyttårsaften er vi invitert over til våre naboer.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Tusen takk for snille ord. Trist å miste sine nære, men vi får ta godt vare på minnene. Håper du ikke må være alene i julen. Ha en fin helg og takk igjen😁

    5. Sender masse gode tanker til deg. Det må være utrolig vondt å miste et av sine barn. Sånn skal det ikke være. 🙂 Har også kjøpt Natheless sitt blad, men har ikke pakket det opp ennå. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg