Stoler du på noen?

Da jeg var barn, manglet jeg nesten alt. Mat, klær, skole, et hjem med mor, far og søsken til stede osv.
Nå har jeg de meste, men føler at jeg kan ikke få nok. Nå kjøper og kjøper jeg klær selv om skapet er full. Grunnen til det at jeg hadde bare nesten brukte og gamle klær før. Og nå når jeg kan kjøpe nye klær når jeg ønsker det, kan jeg nesten ikke få nok. Men trenger jeg virkelig et nytt plagg? Selvfølgelig, trenger jeg ikke det. Men det å eie noe nytt gir en slags god følelse. Og det gjelder ikke bare klær. Masse andre ting også og jeg er ikke alene om det. Vi ønsker å få noe som fanger vår oppmerksomheten. Vi tenker kanskje at hvis vi bare har de tingene blir vi lykkelig eller fornøyd. Men som regel, lykken blir bare kortvarig. Etter en stund vil vi bli fristet igjen av en annen ting.

KORONAVIRUS
I disse korona tider ble alt snudd opp og ned. Plutselig er ikke å eie nye ting folk er opptatt med nå for tiden. Det å holde seg friske og å klare å overleve til tross for at verden er i krise er det som opptar folk i nåværende tidspunkt.
Før satt vi kanskje vår lit til oss selv eller familien vår, jobben, egen økonomi eller regjeringen. Men nå kan vi ikke det lenger for vi kan plustselig miste noen vi er glad i på grunn av viruset eller vi blir smittet selv. Jobben kan vi også miste eller allerede mistet. Regjeringen kan jo også gjøre ting verre for folket. Og hvem og hva vi skal stole på da?

Avslutter med sitatene nedenfor:

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg