Tannlege skrekk

Jøss…hvor fort timene går. Snart er det kveld igjen. Timene flyr fort avgårde som trekkfuglene. Jeg synes det var ikke lenge siden jeg satt på pinebenken hos tannlegen og klemte telefonen min og pengboka så hardt mens tannlegen let etter hull eller tannstein i munnen min.

Tannlege skrekk?  Tja, jeg er mest redd hvor mange hull tannlegen ville finne hos meg. Alle vet jo at det er dyrt å gape hos tannlegen. Dess flere hull, dess dyrere blir det. Og etter bortimot en halv time var tannlegen ferdig å grave etter skitt. Han sa” det var ingen hull og det var lite tannstein. Gjett hvor lettet jeg var.

Og på jobben, etter å ha spilt bowling sammen med de eldre, koste vi oss med eplekake jeg hadde med meg hjemmefra som jeg bakte hjem i går. Det var godt,  fikk jeg høre. Jeg tok med små donuts i tillegg.

 

Etter jobben dro jeg til butikken for å handle matvarer og blomster.

Kjøpte stemorblomster også som jeg plantet  hos svigers og min søster. Håper det ikke kommer mer snø nå da slik at stemorene ikke dør.

Lettvint middag igjen for meg.

Min sjømann koser seg også ombord med god mat,

Og nydelig solnedganger mens han jobber og jobber.

Og mine fugler likeså. De trengte ikke å dra til tannlegen i hvert fall:)

Har du tannlege skrekk?

Hvor ofre drar du til tannlege?

Ha en fin kveld til deg:)

12 kommentarer
    1. Jeg hadde skrekk for å gå til tannlegen tidligere, men nå er deres hjelpemidler så mye bedre. Ingen grunn til tannlegeskrekk lenger.

    2. Huff, tannlegebesøk er noe jeg også gruer veldig for. Betaler gjerne alt han vil ha, bare jeg kommer meg ut derfra uten at det har gjort vondt! Hahaha 😀 Tannlegen min heter Wold (nesten TannlegeVold)…

      Fine solnedgangsbilder! Ser koselig ut med fugler i hagen. 🙂 🙂 🙂

    3. Har ikke tannlegeskrekk..men vil jo helst ikke ha hull … ikke ofte jeg har, men når det er noe blir det fort penger av det ja.. 🙂 Deilige søtsaker og fine bilder her… klem <3

      1. Ja, det blir det når det blir hull. Bruker som regel å dra til tannlege på Filippinene, men nå har jeg ikke mulighet til det. Takk for besøket:)

    4. liker ikke tannlege nei ,sitter som du og knytter hender :=) og med 0 hull er det fint å kunne kose seg etterpå med god samvittighet .
      Stemorsblomstene står seg ,dei blir faktisk litt mer robuste og tåler en trøkk om dei får seg litt kuldegrader,så jeg tror ikke dine dør nei

    5. Huff og huff! Jeg hadde/har skikkelig tannlegeskrekk. Bare det å gå til kontrolltime til tannlegen var helt forferdelig. Jeg kunne avbestille flere ganger før motet meg opp til å dra.

      Så byttet jeg tannlege, og nå gjør det meg ikke noe å gå til årlig kontroll. Tannlegen min er kjempeflink med pasienter som har tannelgeskrekk. Akkurat den skrekken har jeg kommet over. Tannlegeskrekk for andre ting har jeg fremdeles, men jeg har verdens beste tannlege 😊

      Er nok skoletannlegen som har skremt vår generasjon.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    6. Tannlegen er jeg ikke spesielt glad i – men jeg går dit en gang i året! Har så og si aldri hull, så det går jo greit, men….! Fine graver med stemorsblomster! Kos deg masse videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg