The pain

Hadde nevnt i forrige innlegg om regnet i dag. Jeg vet ikke hvorfor, men når det er dårlig vær, blir kroniske smerter jeg opplever enda verre. Men tenkte at jeg må prøve likevel å gjøre noe.

Først en treningstime med fysioterapeut. Etter treningstimen med fysioterapeut, var jeg allerede veldig sliten og kroppen vil helst finne senga. Men jeg bet tennene sammen og dro til jobben. Tenkte at jeg kunne jo fortsatt prøve. Skulle bare jobbe 3 og halv time og kanskje jeg kunne fortsatt bidra til livsglede for de eldre. Uansett, å være sammen med dem gir gjensidige glede og verdt å prøve.

Begynte med å gi velværestell til en mannlig beboer på sykehjemmet. Klippet neglene hans både på hender og føtter og han fikk fotbad og massasje.  Under pleie, hørte vi på gamle norskesanger på Spotify. Beboeren sang med og sa at det var fine sanger. Etter stell, sa han at det var godt. Hans lykke ble min lykke og ga meg styrke til å jobbe videre. Samlet sammen andre beboere på stua og det ble sittetrim, quiz. allsang og dans med noen.

I går jobbet jeg for hjemmeboende( aktivitetssenter) og der kunne jeg bruke kjole. Så i går var jeg  en påskehøne. Tenkte på Frodith som har fredagskjole dag. Og jeg i mandagskjole.

Da jeg var endelig ferdig med arbeidet, kom jeg hjem til  sussebasen med ferdig laget middag. Stekt torsk, ris og stekt løk med purreløk. Det var godt og jeg har som plommen i egget.

Etter middagen var jeg segneferdig og sovnet på sofaen. Det var deilig. Nå kan jeg skrive litt:)

Jeg så dette sitatet på Pinterest laget av min datter og jeg lånte det. Jeg synes det passer til min dag i dag og kanskje din?

 

Mette bruker å si ” Lag deg en fin dag”. Så hvorfor ikke?

Og Solliv finner lykke overalt. Jeg fant min lykke i dag blant annet hos Kjerringtanker  da hun nevnte at jeg blant en av de bloggere hun leser:) 

Hvordan gikk dagen din?

10 kommentarer
    1. vær gikt kaller vi slike smerter ,min mann sliter også et par dager før værskifte ,kjedelig men det går over :=) Dei gamle der du jobber må være glade for att akkurat du jobber der ,for jammen steller du godt med dem :=) og middagen var det ingenting å si på .
      Har hatt en fin dag jeg også i dag :=)

      1. Ja, det må være det. Ellers, tusen takk for dine varme ord. Jeg er veldig glad i dem:)
        Fint å høre at du har hatt en fin dag:)

    2. Så fin du var i den gule kjolen ♥
      Og det ER en glede å gjøre andre glade, så det å kunne gjøre noe hyggelig for de eldre, må jo virkelig være en av de største gleder.
      Jeg kjenner til det med regn eller værskifte og smerter i kroppen. Men vi er jo flinke da, vi står på, likevel 🙂
      Jeg hadde forresten også kjole-mandag i går 🙂 Jeg hadde lyst å ha på kjole, og så gikk jeg tur ned til sentrum og gjorde noen ærender.
      Jeg ønsker deg en fin dag videre ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg