Tivoli in Copenhagen

 

Denne tivolien er veldig gammel i følge info om den:

Georg Carstensen var inspireret af parker, han havde set i udlandet, da han fik kongens tilladelse til at åbne Tivoli. 15. august 1843 slog Haven portene op. Publikum var bjergtagede af det elegante og eksotiske anlæg. Blandt gæsterne var H.C. Andersen, der blev inspireret til eventyret Nattergalen.  Mer info HER

Jeg besøkte denne tivolien sist april i år sammen med en av mine døtre og hennes familie. Det var litt kaldt den kvelden. Vi ble ikke lenge der.  Men den var en fin park:)

Har du vært her kanskje sammen med barn eller barnebarn?

Viser bilder derifra:)

Selv om jeg er en gammel dame, hadde jeg litt artig å besøke et sted:)

Takk for titten!

 

2 kommentarer
    1. Du er da vel ikke gammel? Og forlystelsesparker blir man aldri for gammel for.
      Fine bilder har du av Tivoli. Jeg har vært der 2 ganger, men det er veldig, veldig lenge siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg