Tok livet…

Ikke så dramatisk som jeg at jeg har klart å ta livet av den siste kaktusen fra en sammenplanting jeg fikk en gang. Jeg skulle ønske at jeg kunne holde den i live.

Den var en del av en sammenplanting som jeg fikk fra kommunens ordfører i 2019 for det gode arbeidet jeg gjorde for de eldre i i alle de årene jeg har jobbet i kommunes sykehjem. Og jeg ble jo veldig trist. Føles det som planten er som meg. Jeg som har vært så levende og jobbet mye for å gi glede til de eldre bare så vidt nå klarer å gi glede til meg selv på grunn av kroniske sykdom. Og jeg  føler at bare så vidt jeg klarer å holde meg i live.

Men denne dagen ville jeg….

Jeg vil heller proklamere at så lenge jeg lever er det håp.

Det er snart vår og snart blir det liv rundt meg. Jeg kan kjøpe igjen nye planter som kan pynte tilværelsen min så lenge de varer:)

Men nå er det fredag og det er husvask. I hvert jeg begynner med det og håper at jeg blir ferdig i løpet av helgen.

Har du grønne hender? Trives dine planter hos deg?

8 kommentarer
    1. God formiddag. Nei, jeg har ikke grønne fingre, men noen planter får jeg til, som Fredslilje, kaktus, orkide.. Leit når plantene dør, og enda værre når vi føler oss litt sånn selv. Men vi lever, og vi har livet. Ønsker deg en god fredag! Klem <3

      1. Ja…noen ting har jo en verdi for oss…men slik er livet. Vi mister både den ene og den andre, men livet må gå videre. Takk for besøk og kommentar 🥰

    2. Har vel egentlig litt grønne fingre – men pr i dag har jeg bare noen få planter hjemme – og ikke noe uteareal.
      Men det var jo synd kaktusen takket for seg, da…
      Er ellers litt på etterskudd med blogglesing – men har nå lest meg opp hos deg også..og må bl.a si det var flotte bilder du hadde tatt i regnet =)
      Ha en riktig god fredag videre.

    3. Jeg er så heldig at min kjære har grønne fingrer, men også for han dør blomster.
      Dette er verste tiden og hele 3 planter er havnet ute på verandaen.
      Jeg klarer ikke å sette ut planter selv om de hangler aldri så mye. Og det slipper jeg heldigvis siden min kjære tar seg av det.

      1. Heldig du med mannen din:)
        Min mann tar vare på plantene når han er hjem, men når han er på sjøen, dør plantene i mine hender:)

    4. Noen ganger tror jeg planter dør selvom en har grønne fingre – og hvis du har hatt dem siden 2019, så er jo det leeeenge….! Jeg har ikke så grønne fingre, så ….. nå har jeg noe uekte her også! Ellers blir det veeeeeldig dyrt i lengden! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg