Tro, visdom og bønn

Har du hørt et ordtak fra bibelen som sier at tro kan flytte et fjell? Hva er ditt fjell? Økonomi, jobb, sykdom, familie, venner, karriere, listen kan være uendelig. 

Dagens ord minner meg om at troen min blir min skjebne. Så, jeg bør vel praktisere min tro der det trengs. Hva med deg?  Hva er ditt fjell?

Vi hører lyd fra alle kanter. Gå denne veien for den er den rette og mens på andre siden roper den samme? Hva bør vi velge? Hva er sannhet for deg og hvilke regler følger du i livet ditt?

I livets bok (bibel) er det mye visdom å finne og der søker jeg sannheten for jeg tror Gud lyver ikke. Det er min leveregler.

Avslutter med dagens bønn.

God helg til deg:)

8 kommentarer
    1. Ja egentlig har vi vel alle våre fjell – men alle fjell lar seg jo bestige – på en eller annen måte..
      Og min leveregel er enkel – gjør det du vil, dersom det ikke skader deg selv eller andre.
      Ha en flottersfin lørdag <3

    2. Som kristen, så er det ikke de materialistiske og fysiske “fjellene” som jobb, økonomi og helse jeg er opptatt av å overvinne med min tro. Jeg tror ikke det er de tingene Gud mener vi skal overvinne ved vår tro. Det ikke sånn at man dør av kreft eller mister jobben fordi troen ikke var sterk nok.

      Mine “fjell” er min egen egoisme, min utålmodighet, min tilbøyelighet til å være hissig osv. Jeg har tro på at jeg kan seire over dette når jeg blir fristet, og dermed blir jeg mer tålmodig og mindre hissig og egoistisk for hver dag som går.
      Les 1. Peter 4,1-2. Det gir håp 🙂

      1. Tusen hjertelig for et ærlig svar. Du har jo rett. Det er andre fjell man strever mot som er ikke synlig for andre.
        Takk for bibelverset:)
        God helg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg