Tur dag

ANDRE DAG VED HELSEFORT
Etter en natt med urolig søvn våknet jeg til en ny dag. Soltrålene trengte seg i sprekkene gjennom gardinene. Yes, det blir en fin turdag tenkte jeg.
Kroppen verket fortsatt etter gårsdagens tur. Men, det er greit å føle at man fortsatt lever fortalte jeg meg selv for å ikke å bli nedstemt tidlig på morgenen. Kroppen ville bare gi beskjed.

Da jeg var på vei til spisesalen gjennom den lille parken her, ble jeg møtt opp av måkenes kakling som beskytter sine små kyllinger. Det var ikke akkurat musikk i mine ører, men jeg skjønte hintet. Har ikke tenkt å skade heller de søte skapninger som spanlulerte rundt i parken.

MALTID
Etter å ha disinfisert meg selv med spritflasker var det bare å innta frokost sammen med gruppen med en meters avstand. Det fleste hadde ikke sovet den natten fikk jeg vite. Nytt sted og ny seng for alle. Men praten gikk i livlig toner allikevel.
Etter frokost hadde vi en liten briefmøte.

TUR

Endelig var vi i gang for å nå toppen. Skulle gå ca over en kilometer og 70 meter oppover bakke. Andpusten og svett var nesten alle, men i godt humør.
Turgruppen på vei til toppen.

Flere trapper å bestige

Utsikten på toppen

Her spiste vi
LITT OM TUREN

Det var mye prat. Hun fra Nord Iran fortalte mye om hjemlandets kultur og vi lyttet interessert. Det var mye latter. Meste tro at vi var gamle venner som dro på tur.
Før lunsjen var det litt quiz og der stoppet hjernen min å virke. Men artig å lære noe nytt.

Før vi spiste lunsjen skulle vi ha en mindfulness time. Vi skulle være stille. Skal lytte lyder av vinden, fuglene eller pusten vår. Vi skal kjenne på kroppen. Er den avslappet, spent eller har smerter og hvor eventuelt i kroppen trykker det mest. Hva slags følelser opplever vi etter vi har klart å nå toppen?

Så ble det lunsj. Medbrakt soppsuppe med brødskiver. Det var ikke alle som spiser sopp så ikke alle fikk lunsj.

Etter lunsjen ble det nedturen. Det gikk fortere denne gangen. Praten fortsatte og jeg synes det var koselig å bli litt kjent med andre.

Noen bilder på vei tilbake. Vi gikk andre rute.

En ku vil gjerne posere for oss.

Gammelthus

Kirken i Hasselvika. Vigslet i 1951.

Da var vi tilbake til behandlingstedet. Jeg sa at vi blir kanskje friske alle sammen  etter turen at vi muligens  bli send hjem i morgen…bare på spøk. Nei,  vi må vel bli her noen dager til  som avtalt.

Har du vært på tur i dag?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg