Ulike hekle mønstre

God mandag til deg fra Happy Home.

I dag ville jeg dele de ulike heklemønstre som jeg hadde heklet i de siste dagene. Jeg bruker bare restgarn- Strikkekjerring er flink til det:) Hun kaller det for slankekur:)

Jeg hekler 20 luftmasker, men resultatet eller størrelsen på ferdig arbeidet varierer på grunn av mønsteret og tykkelsen av garnene. Men jeg må improvisere når jeg skal montere sammen.

Relief mønster

maskepar

Edderkopp maske

Tau mønster

Alternativ fastmaske

Halvstav

opp og ned maske

Halvstaver i kryss

Fastmaske i bakre løkker

Enkelte mønstre er vanskelig å hekle, men jeg håper at jeg kan få det så mange slik at det blir en kjole eller kofte av dem. 

Solliv hadde heklet mer 140 ruter til et badehåndkle. Jeg håper at jeg får det til. Hittil har jeg bare 12 lapper og  skuldrene begynner å verke mye nå. Men noen dagers hvile, får jeg det sikkert det til igjen:) En lappe hverdag er vel ikke verst:)

8 kommentarer
    1. God formiddag til Happy Home..
      Så mange fine mønster og brikker. Dette blir så flott. Ser litt vanskelig ut også, men det gir mestring og glede.Halvstaver i kryss har jeg aldri laget. Men det sliter på skuldrene ja, så må ta det pent. En lapp om dagen er moro..
      Lykke til videre med prosjektet ditt.

    2. Mange fine mønster her som kan brukes til forskjellige prosjekter. Skal bli spennende å se hva du lager etterhvert 🥰 Ha en fortsatt fin kveld 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg