Ulike mat tradisjon!

Etter noen dagers fravær i bloggverden, dukker opp denne kjerringa igjen. I går ble vi velsignet med en strålende soloppgang. Men i dag er det dårlig vær og det snør. Men godt å være inne. 

Ellers hjemme, holdt vi oss til tradisjon i Norge når det gjelder mat. Det ble ribbe og pinnekjøtt hos oss og riskrem til dessert. Men jeg laget fruktsalat i tillegg.

Dagen etterpå dro vi til Trondheim for å besøke min manns søster og familie og spiste brunsj der.

Det var mye snø.

Så ungdommene benyttet muligheten til å leke seg med akebrett i bakken. Min datter og kusinen hennes og kjæresten.

På Filippinene feiret min sønn og hans familie på et hotell. Brukte 8 timer for å kjøre dit. Dro dit lille juleaften og ble der i fem dager.  

Sightseeing. Det er en gammel by.

Hos min yngste søster på Filippinene og hva hun hadde laget til julematen.

Hos min eldste søster. På Filippinene bruker man å lage ulike retter til Jul. 

Men mett ble de alle sammen og jeg tror de fleste er i juleaften. Nå er det bare å forberede seg med mye god mat til nytt år.

Hvordan gikk julen din?

Avslutter med dagens ord!

13 kommentarer
    1. Så koselig å se bildene dine fra julefeiringsgager! Mye god mat, ser jeg. Og du har hatt en flott soloppgang, akkurat som jeg har hatt i Spania de siste to dagene. 🙂

    2. For et fantastisk fargerikt og innholdsrikt innlegg. Helt herlig å lese. Er jo veldig fra/til på bloggen som du vet. Her har deg vært stille og rolig. Kun et kort besøk av yngste sønn, samboer og hans to sønner. Ønsker deg en fortsatt fin romjuls tid. 🤗

    3. En vakker soloppgang, Ligaya – og så masse god mat på de forskjellige julefeiringene! Her er tradisjonen ribbe og medister på julaften – så også i år! Nyt dagene videre! Klem <3

    4. Pinnekjøtt og riskrem hører julafta til ja 😀
      Så herlig å feire jul på hotell da – og det så veldig herlig ut der 🙂

      God jul videre til deg og dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg