Under kniven

GOING CRAZY?

Våknet i tre tiden i natt og klarte ikke å hindre Ole Lukkøye til å reise avgårde. Jeg sov 4 timer  og det var mer enn forrige natt med bare ca. 2 timer. Så, jeg er takknemlig. 

Lytttet isteden på en lydbok for å ikke ble gal av søvnløsheten.

Faktisk en bok jeg kan anbefale. Veldig fin novelle som har vært en finalist til ” Pulitzer Prize.”  Omtalen på engelsk: Named one of the Best Books of the year by NPR, The Washington Post; O: The Oprah Magazine, Real Simple, Good Housekeeping, Vogue, Refineny29, and Buzzfeed. Skrevet av “Ann Patchet.” New York Times best-selling author of Commonwealth. 

Da klokkka ble halv sju, sto jeg opp og plutselig sa jeg bare god morgen lampe, klokka, gardiner, dyner, puter og alle sammen. Jeg tenkte, er det normalt at man sier god morgen til døde ting? Vel, man snakker jo med planter…tenkte jeg. Yes,  jeg savner vel mannen min som jeg sier god morgen hver dag når han er hjemme. 

UNDER KNIVEN

Ellers i går, lå jeg under kniven. Ikke en stor operasjon, men fikk fjernet en føflekk som min yngste datter sa at jeg burde få fjernet for den kan foårsake hudkreft. Så, jeg bestilte time hos legen og da ble den fjernet. Håper bare at det ikke etterlater stor arr på halsen. 

PLASTER PÅ SÅRET

Etter time hos legen, dro jeg til apoteket for å hente smertestillende medisin som jeg fikk legen til å skrive ut til meg. Jeg trenger nemlig smertestillende medisin nesten hver dag for å holde ut smerte i kroppen. Kjøpte også plaster på såret som jeg skal bruke fremover. Det fikk meg til å tenke at små barn liker å få plaster på såret når det får skrubbsår. Jeg vil ikke si at jeg liker plastwer på halsen min. Men det er bare for en liten stund. Ingen ser meg likevel når jeg er bare hjemme. 

MIDDAG

Da jeg kom hjem var jeg så sulten. Fant en oppksrift på en reklame hefte fra Bunnpris.

Laget det med de ingrediense jeg har i huset. Spiste sammen med ris isteden av nudler. Det var kjempegod.

Etter middagen

Da jeg ble lei av å ligge uten å få sove litt, fant jeg lesestoff…

Og tiden gikk…..

Og nå er det en ny dag å utførske….tja…det er ikke mange hjørner i mitt hus jeg kunne utførske da….men verden er bare noen tastetrykk unna.

Ha vært under kniven før?

Har du noengang snakket med tingene i huset?

Liker du å lese eller lytte på en lydbok?

Ha en fin dag til deg!

 

18 kommentarer
    1. Mye spennende i innlegget ditt i dag!

      God morgen 😀 Godt at du fikk noen flere timers søvn 🙂 Jeg har ikke prøvd lydbok da jeg føler det blir støy tett inn på øret… liker heller å lese… Men bøker er spennende!

      Føflekker er skumle og godt du fikk fjernet den 🙂

      Lag deg en fin dag 🙂

      1. Jeg liker også lese, men ettersom jeg er plaget med smerter i øynene, er det bedre for meg å lytte:)
        Ja, jeg er glad for at jeg fikk fjernet føflekken:)

    2. Uff…den søvnen , den søvnen, den er skikkelig umulig noen ganger. Jeg hører på lydbok stort sett hver kveld når jeg legger meg jeg😊
      Den middagen så god ut😃
      Sikkert lurt å fjerne føflekken. Jeg har oppdaget en jeg følger litt med på jeg også.
      Ha en fin dag😚

    3. Ja, jeg savner å virkelig sove hele natten lang. Men det ser ut som det er bare en drøm.
      Da er vi likens. Lytter på lydbok hver dag. Håper at jeg ikke ødelegger mobil telefon som er på nesten døgnet rundt.
      Klem:)

    4. God bedring med såret. Kanskje det blir et arr. Jeg husker da barna var små og de fikk skader. Da var det faktisk veldig viktig at det ble et arr, for da var de tøffinger. Altså du er en tøffing. Jeg liker å lese selv også jeg da, for det er så koselig. Ha en fin dag og prat i vei med de tingene. De som snakker med seg selv er visst veldig intelligente mennesker. 🙂

    5. Ja, lurt å fjerne føflekken, jeg har fjernet mange føflekker opp igjennom årene. Alltid lurt å fjerne når legen anbefaler det. Jeg har heldigvis ikke søvn problemer, det høres veldig slitsomt ut… men jeg må ofte opp om natten for å sjekke blodsukkeret til barnet mitt da hun har diabetes type 1. koselig med lydbok da, og da får en tankene over på andre ting ❤️😘😘😘

    6. Har nok vært under kniven noen ganger, og også fjernet føflekk. Den var nok ikke noe farlig, for den forsvant, og ble aldri sjekket 😁 Har ikke merket mer til det..
      Ellers er det litt dårlige netter på meg også, og i dag er kroppen vond og sliten. God klem 🥰 Håper du får sove bedre snart, søvn er så viktig ☺

    7. Lydbøker liker jeg, ja. Takk for tips om den du hørte på 🙂 Har også vært under kniven for å fjerne fløflekker et par ganger, og da er det greit med plaster på såret 😉 Jeg snakket til et par nisser i går, nisser som har flyttet inn og ikke skjønner at de må gjemme seg frem til advent… 😁 Døgnet får mange timer når du sover så dårlig. Håper smertene blir mindre og at du får sove bedre fremover!!!

    8. Du har vært under kniven ja. Huff. Og på et sånt synlig sted også. Men det er bedre å være trygg, og få det fjernet. Jeg har også fjernet føflekk. Men nå sist er bare litt over en måned siden, da det ble fjernet to hudbiter, for å få dem analysert og se hva jeg reagerte så dårlig på. Så da hadde jeg to plasterlapper. Men det var på magen. Ikke så synlig der.
      Det blir nok fint det arret, etter en tid. Men beskytt det mot sollys……lenge.
      Jeg snakker med kattene mine. Men de er jo ikke døde 🙂 Og sånn ellers kan jeg også snakke ganske livlig med meg selv også 😀
      Jeg leser helst i bok. Ikke lydbok, for jeg er lydsensitiv, og da klarer jeg ikke alltid å konsentrere meg.
      Ha en fin kveld, og håper du også har hatt en fin dag ♥

    9. Huff så kjedelig med den søvnen altså, men får håpe dette retter på seg ❤❤❤

      Ja, du nevner noe der med plaster på såret, og at det hjalp veldig når vi fikk plaster på et sår.

      Bra det ble gjort, for da er du på sikre siden.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg