Vanskelig valg!

God morgen fra “Happy Castle.” Her hos meg kom det igjen masse snø, men sola skinner litt i horisonten, så kanskje snøen smelter løpet av dagen.

Ellers….”love is all around me,” ettersom mannen min er kommet hjem, men jeg sliter med ” pain is all around me and so the feeling goes.” Livet mitt minnet meg “Wet, Wet, Wet sangen.  Hays….

Anyways, jeg skal ha et møte med NAV i dag. Legen min hadde sagt at jeg kunne søke uføretrygd ettersom hun kunne ikke gjøre noe mer for at jeg blir frisk av fibromyalgien. Hun sa at jeg  bør akseptere  tilstanden min og jeg må lære å leve med det. Men det er en stor sorg for meg å gi opp jobben min som jeg elsker så mye. Innerst inne har jeg håp om å bli fortsatt frisk. Men hva skal jeg gjøre da når jeg strever nok til å klare hverdagen min? I går hadde jeg bedt til Gud om kunne få om ikke annet en smertefri dag for jeg har utålålig smerter dag ut og dag inn. Smertestillende  tabletter som jeg tar har masse andre bivirkninger at jeg kunne ikke spise de hverdag heller. Opps…det er ikke meningen å klage for jeg har mye å være takknemlige for. Bare noen ganger…skriker smerter mer enn andre ting.

Jeg får heller konsentrere blikket i de fine naturen rundt meg og tiden sammen med familien min.

Ønsker deg en fin dag.

17 kommentarer
    1. Det er kjempetøft å ta valget å gi slipp på jobben helt eller delvis, selv om man vet bak i hode at det er det beste for kroppen. Allikevel skal man ikke gi opp håpet om at man skal slippe smerter og andre plager man sliter med 💖
      Håper din dag allikevel blir god 🥰

    2. Det er et tøfft valg.
      Men du, hvis du gir slipp på jobben, kan ikke det føre til at smertene blir noe mindre?
      En omsorgsperson som deg har sikkert mye å bidra med som frivillig arbeid. Lytt til legen. Ta så kontakt med frivillighetssentralen eller hva det heter i din kommune. De har sikkert oppgaver du kan bidra med en dag eller flere i uka som du vil finne mening i

      1. Takk for et godt råd. Jeg tenker på det også at jeg kan heller jobbe frivillig når jeg har bedre dager. Jeg kan jo besøke de eldre som jeg savner veldig mye.
        Så vi får si hvordan det blir fremover.

    3. Leit å lese at du har så mye smerter. Forstår godt at du synes det er vanskelig, men som jeg kom til til slutt, etter å har prøvd lenge å klare å jobbe, så hadde jeg ikke lenger noe valg.
      Og vet du, nå går ting mye bedre. Godt å slippe å tenke og gruble hele tiden på dette valget.
      Vakre bilder! Ønsker deg en god dag sammen med dine. Klem <3

      1. Ja, du har jo erfart det og legen sa det også til meg at jeg må heller prøv å lage gode dager til meg selv enn å tenke på å komme til arbeid hele tiden.

        1. Ja, det er det lureste du kan gjøre nå tror jeg. Så får du nok bedre dager. For tankekjør kan også gi smerter og slitenhet når det står på som verst. Det blir ihvertfall sjelden bedre av det. 🙂

    4. Det er et tøft valg å slutte og jobbe! Tenk på hva du kan ha best nytte av – kanskje er det noe du kan gjøre for andre selvom det ikke er på jobb – det er jo DEG, det! God klem til deg <3

    5. En må ha lov til å si det når smertene er slik du beskriver dem. Ikke godt. Skjønner du har lyst til å jobbe, men noen ganger kan det bli for krevende. Og så kan en komme tilbake også…viktig å være snill mot seg sjøl. Ikke for stren. Klem <3

    6. Ja møte med NAV… uføretrygd… Men det kan få en ny vri for deg – og at kroppen roer seg og du får en bedre hverdag alt i alt 🙂

      Lag deg en fin torsdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg