WHAT IS IN YOUR HEAD?

Har du noen gang lurt på hva den andre person tenker? Det er mye rare tanker som kretser i hodene i hver enkelt menneske. Det kan være gode tanker, fredsfulle tanker, onde tanker, lyse eller mørke tanker  eller ikke tenke på noe i det hele tatt.

Ettersom folk er forskjellige, tenker vi også ulike.

Noen tenker mye om matlaging som kokken, og spisogspar i bloggverden og mange flere.

Sitat om mat: Ingen mat smaker bedre enn den mat man et selv. 

(Laget collage fra gamle hjemmet blad)

Hodet som tenker på mennesker

Det finnes også mennesker som tenker alltid om andre folk. Hvordan de andre har det, hvordan de oppfører seg, hvem de ikke liker og liker, hva de andre har og ikke har osv.

I bloggverden er det mange bloggere som blir omtalt om både det ene og det andre. Noen positive og noen er negative. Vel, man har vel rett til å uttale sine egne meninger her i Norge, heldigvis. 

Det finnes også folk som tenker på hva de kan gjøre godt for medmennesker og jeg heier på dem. Det er mange av dem her i bloggverden. Og det finnes også noen som bare tenker på seg selv. Se meg, opphøye meg, trøst meg og gi meg osv. 

Sitat: Sett pris på menneske slik de er.

Her i bloggverden er det flere som er opptatt av å være ute i naturen som Solliv, Mette, Fruensvilje , Utifriluft , Heideelise og kanskje de fleste av de som jeg kjenner her i bloggen.

Og det som er glad i blomster…som blomster Finn? Annebe liker jo blomster også i tillegg til klær:) Hun er bare rålekker!

Og de som er bruker ordets makt til å skrive morsomme, rørende dikt som Dedicat

Og jeg også som bruker ordet til å formidle ulike budskaper. Det er vel kanskje alle bloggere:)

Kjerringtanker er flink til å formidle sine synspunkter:) Jeg beundrer hennes mot!

Sitat om ord: I bare ord kan jeg oppsummere alt jeg har lært om livet. Det går videre. R. Frost

Slik tenker jeg 

Jeg skulle lage et hode med ulike dyr. Tenke på Toril. 

Hun har masse søte katter og hun har også en vlogg om trening som kan være inspirasjon for andre som ikke trener så mye som meg:)

Lånt et bilde av en av hennes katter.

Sitat om katter: Et hus er ikke hjem før de har en katt. Ukjent

Men så er hodet et sammensurium av masse ting. Tenke på Frodith som kan mye om ulike emner:  Klær, skrive dikt og gode ord til andre, turer, bylivet osv. 

I tillegg til Natheless som er veldig kreative som lager masse fine ting og er også veldig flink med ord. Hun inspirer meg mye. 

Sitat om  kreativitet: Du kan ikke bruke opp kreativitet. Jo mer du bruker, jo mer du har.

Vel, det er vel vi mennesker egentlig. Hodet er jo sammensurium av masse ting at noen ganger går det i sur på toppen. I hvert fall hos meg. 

Ja, ja. Jeg hadde masse blomster liggende hjemmet, så rammet jeg inn et bilde av min yngste datter og spurte henne om jeg kunne legge  det ut på bloggen min og jeg fikk ja.

Avslutter med disse ord fra levendeboken som jeg elsker av hele mitt hjerte;

For øvrig, brødre: Alt som er sant, alt som er edelt, rett og rent, alt som er verdt å elske, all god gjerning og alt som fortjener ros, legg vinn på det. Filipperne 4:8

 

20 kommentarer
    1. Så flott blogginnlegg! 🙂

      Vi tenker ofte at andre tenker som oss selv, men det gjør de jo slett ikke. Hadde vært interessant å krøpet inn i hodet til andre mennesker for å finne ut hvordan de tenker… Like bra at det ikke går an, kanskje… 😀

    2. Hei på deg!
      Så artig at du har nevnt meg i innlegget ditt <3 Tusen takk!

      Og så mange herlige blogger du har FRAMSNAKKA!!! Og de fleste kjenner jeg til og noen nye navn 🙂

      Lag deg en fin fin søndag videre <3

    3. Å ta seg bryderiet med å la seg innvie i hvordan andre mennesker tenker, som bakgrunnen for at de tror og mener det de gjør, liksom hva som ligger bak hvordan de handler, er i allfall ubetalelig i hht å vokse som menneske. Hvem er vel klokere enn de som virkelig har et utvidet perspektiv på ting.. 😉

    4. For et flott innlegg fra ei flott dame. Jeg ble rørt, du har fått med så mye flott og pent om mange av de bloggerne jeg bryr meg om og leser ofte – og noen ukjente for meg.
      Ha en fin dag!

    5. Så festlig innlegg. Tusen takk for snille ord om meg også. Håper virkelig jeg kan inspirere andre til å forsøke noe kreativitet. Så festlige hoder!!! Ja, det surre masse rundt hos oss alle både tanker og blogginnlegg. Så fint vi kan oppmuntre hverandre og glede oss over det andre gjør. Ha en vakker dag og takk igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg