Where your treasure is..

Da jeg var barn, var vi så fattige og derfor eide jeg bare så få klær som jeg kunne bytte med. Jeg ønsket at vi har mye penger slik at jeg kunne kjøpe masse klær. Noen ganger får vi brukte klær og gjett om det var ren juleaften. Vi fikk mye glede av disse brukte klærne. Og nå, klesskapet mitt er fulle av klær, da blir det igjen en glede for meg å gi bort. Og når man ser gleden og takknemligheten av mottakere av brukte klær, får man tilbake en ubeskrivelig glede. 

Alle vet jo at vi ikke kunne ta med oss alt vi eier her på jorden den dagen vi drar herifra.  Det blir rikelig nok av alt i himmelen hos Faderen. Jeg tror i hvert fall det:)

Jeg har begynt å rydde ting og tang som kunne gis bort fordi jeg begynner å bli eldre, så behovet for å eie ting og tang minsker med tiden unntatt klær for jeg liker fortsatt å kjøpe nye klær:) Når jeg gjør det, kan jeg også gi bort brukte klær:)

Med tiden håper jeg at jeg kan være flinkere til å gi bort noe hver gang jeg anskaffer meg en ny ting:) 

Jeg tror at å gi bort noe som man ikke har behov for lenger er en berikende opplevelse. I tillegg, når man befrir seg med unødvendige ting, blir det lettere å glede seg over de tingene som er de viktigste for en selv tror jeg.

Vel, det er selvfølgelig ikke bare ting vi kan gi bort. Vi kan gi kjærlighet, en hjelpende hånd, mat, penger, tid, en skulder å lene seg på, kunnskap, inspirasjon, oppmuntring, smil osv. 

Liker du å gi bort noe?

PS. Gi, så skal du få: Et godt mål, sammenristet, stappet og breddfullt, skal dere få i fanget. For i det målet dere selv måler med, skal det også måles opp til dere. Lukas 6:  38

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg prøver å gi bort litt klær innimellom 😊Og andre ting. Noen ganger har jeg kjøpt ting for å overraske noen også 😊 Du er lur som gir bort klær. Ha en fin dag 🥰

    2. Veldig fint å gi bort klær. Og som deg har jeg vokst opp med lite penger og klær. Vi var mange søsken, så vi måtte arve av hverandre, og av andre. Led ingen nød for det, men følte meg litt utenfor de med fine klær og spesielt slike vinterdresser og sånt. Var for dyrt 😉 Gir bort klær jeg også. Men kjøper ikke akkurat klær så veldig ofte, og noen moteløve er jeg ikke 🙂

    3. Det er så fint å gi bort klær til noen som trenger det. Jeg kjøper klær på tilbud, og er langt i fra moteløve.

      Husker da jeg var barn så hadde jeg en venninne (to år yngre) som fikk klær av meg og min tremenning fikk klær fra meg som hun kunne bruke 😊

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg