Bilulykke

Å kjøre bil her på Filippinene er ikke enkelt. Det er virvar av biler og det kryr av folk. Og derfor når jeg er her, tør jeg ikke å kjøre bil, men leier  bil for å transportere meg fra A til B.

Det er en tjeneste her på Filippinene som heter “Grab”. Man laster appen på mobilen. Bestiller derifra, skrive hvor man skal og hvor man skal hentes og etter noen minutter er bilen på plass. Prisen og navnet på sjåføren og bilnummeret vises på appen og hvor den befinner seg. Veldig lett isteden av å vente på en drosje i evighet.

Og i forigår gjorde jeg og mine to barnebarn det. Halveis under turen ble vi plutselig kastet litt fremover. Noen har kjørt oss bakfra.

Lånt bare bildet fra nett for jeg torde ikke å gå ut av bilen og ta bilder.

Det gikk bra med oss.  Men jeg var så nervøs ettersom jeg tenkte alle scenarior som kunne skje blant annet at vi kunne bli ranet mens vi var der, eller at begge sjåførene begynner å å slåss og om hva som skulle skje med oss midt i det hele.

Takk og pris, ingen av de tingene jeg fryktet skjedde. Sjåførene fikk ordnet skaden innimellom. Det var en annen “grab bil også.” De fylte skjemaer av de nødvendige papirene og tok bilder.De skulke kjøre til politistasjon etterpå. Sjåføren vår ringte etter en ny grab bil for oss og beklaget seg og sa at vi trengte ikke å betale for turen. Bilen som ble bestilt kom bare noen få minutter etterpå og vi ble innlosjert der og ble kjørt til bestemmelssted.

Vi skulle overnatte her med sønnen min og familien hans.

Fortsetter ..

Takk for titten

10 kommentarer

Siste innlegg