Bygge en mur?

Lifeonbudget  Hadde skrevet om et inspirerende og tankevekkende innlegg om å bygge en mur. De handler om hvordan den skal være. “Livets mur” er  min beskrivelse om teksten hennes og hvordan hun takler det. Det inneholder nedturer, oppturer, sorger, gleder og mange ulike farger. Så inspirerende å lese.

Lifeonbudget had written about an inspiring and thought-provoking post about building a wall. They are about how it should be. “The Wall of Life” is my description of her text and how to deal with it. It contains ups and downs,  sorrows, joys and many different colors. So inspiring to read

Det fikk meg til tenke om en god kake. Å spise ingrediensene hver for seg er ikke godt. Men å blande ingrediensene sammen, bakes i ovn og smøre med glasur etterpå blir det en kjempe god kake. Som livet til et menneske tenker jeg. Vi trenger hverandre som ingredienser til å få det til. Inne i varmen som kake, opplever vi også når vi synes at livet er tøft og hard. Men livet har også mange gode sider ( kakeglasur og pynt) som gjør at vi kan være et vakker menneske til glede for andre og oss selv selvfølgelig.

It made me think of a delicious cake. Eating the ingredients separately is not good. But to mix the ingredients together, bake in the oven and spread with icing afterwards, it becomes a very good cake. Like the life of a human being, I think. We need each other as ingredients to make it make life function. Inside the oven like  a cake, we also experience to be heated when  life is tough and hard. But life also has many good sides (cake icing and decorations) that allow us to be a beautiful human being to the delight of others and ourselves of course.

En del av glasuren min for livet er å få gå ut i naturen og her deler jeg bilder om en av turene mine:) Livsglede

Part of the icing of my life is to go out in nature  and to now I am sharing some pictures from my road trips. Joy of my life.

Ja, turer. Det er mange i bloggverden som liker å gå turer og ta bilder blant annet (Margrethe ) utifriluft

Yes, she is one of those bloggers who use a lot of time out in nature. Her name is Margrethe.

Hun finner mye fine motiver i naturen. I dag fant hun masse spindelvev og bildene synes jeg er bare fantastiske.

She always finds nice motives in the nature. Today, she found  a lot of spider web and the pictures are awesome.

Hun er også en modig kvinne synes jeg som kjører alene på tur  med sin bobil. Og jeg synes er beundringsverdig. Og hun er like blid. 

She is also a brave woman, I think, who drives alone on a trip with her bobil ( motorhome på engelsk?) And I think is admirable. And she’s just a nice and sweet woman:)

Har du vært på tur i dag?

Have you been out for a tour today?

11 kommentarer
    1. Det er godt å ha venner, bloggvenner og andre. Venner som liker deg for den du er, og jeg trenger ikke ha opp noen mur. Viktig å finne slike venner.

      Et flott innlegg, og Margrethe er også en av disse vennene mine 🙂

      Jeg har gått tur, og tatt naturbilder i dag også. Sjelden en dag uten bilder 😉

    2. Det er absolutt mye livsglede i bildene dine. Flotte bilder, forresten! 🙂
      Fint å blande ingredienser, ja. Alt til sin tid. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg