Et mirakel har skjedd

Kan nesten ikke tro det…jeg som ikke ser navnet mitt blant de hundre topp bloggere dag etter dag, men i dag er jeg der og da måtte jeg ha skrevet noe som fanget interesse:)  Håper det varer litt lenger:)

 

Her var dagen før det igjen og jeg var allerede himle glad. Det ga glede til denne kjerringa og jeg er  veldig takknemlig. Det skal egentlig ikke mye til for jeg får hjelpen til å leve opp etter navnet mitt:)

Ellers har snøen komme bort på denne kanten av landet som i mange steder i Norge. I går, regnet det før jeg skulle ut en tur, men sola skinte etter hvert og det føltes om solen heier på meg som sjelden er ut. Men på grunn av psyken har vandret en tur i kjelleren i det siste, fant jeg ut at jeg kan bruke naturen som hjelpemiddel fordi ekspertene sier at det hjelper. Utstyrt med gå staven for å støtte mine knær som helst ville ikke være med, vandret jeg ut i åpen himmel.

Fant mye rare ting på bakken etter at snøen har smeltet.

Og våren er i anmarsj. Håper kroppen min også kommer til å våkne til liv fremover som vårplantene. At vintertiden skal være over denne gangen og det blir bare lys og glede fremover. Det er lov å håpe. Min mann bruker alltid å si ” Det blir bedre i morgen”. Jeg har begynt å tenke slik også.

De sier at himmelen er alltid blå bak skyene. Skulle tro at solen er også der ventede til å gi fra seg sin stråleglans.

Deilig…frisk luft og vakkert natur. Jeg virkelig elsker Norges land vinter, vår sommer og høst. Akkurat som livet…ulike sesonger. Men heldigvis som vinter og kulde tar seg en liten pause, så er det også slik med problemene og utfordringene som herjer hver og en av oss. Alt har sin tid.

Minner meg om Salomons ord som kan illustrere det bedre enn jeg. Han var vel en veldig vis mann som har levd. 

Alt har sin tid
Alt har sin tid, og en tid er det satt for alt det som skjer under himmelen.
 Det er en tid til å fødes og en tid til å dø,
en tid til å plante og en tid til å rykke opp det som er plantet,  
en tid til å drepe og en tid til å lege,
en tid til å rive ned og en tid til å bygge opp, 
en tid til å gråte og en tid til å le,
en tid til å klage og en tid til å danse,  
en tid til å kaste bort steiner og en tid til å samle steiner, en tid til å ta i favn og en tid til å holde seg fra favntak, 
en tid til å søke og en tid til å tape, en tid til å gjemme og en tid til å kaste, 
en tid til å rive i stykker og en tid til å sy sammen, en tid til å tie og en tid til å tale,  
en tid til å elske og en tid til å hate, en tid til krig og en tid til fred. 
Hva vinning har den som arbeider, av det strevet han har med det? 
Jeg så den plage som Gud har gitt menneskenes barn å plage seg med. 
Alt har Gud gjort vakkert i sin tid. Også evigheten har han lagt i deres hjerte, men likevel kan mennesket ikke forstå det verk Gud gjør, fra begynnelsen til enden.
Jeg skjønte at de ikke har noe annet gode enn å glede seg og nyte godene i livet.  
Men når et menneske, hvem det så er, får ete og drikke og unne seg gode dager til gjengjeld for alt sitt strev, så er også det en Guds gave. 
 Jeg forsto at alt det Gud gjør, det varer evig. Ingen kan legge noe til, og ingen kan ta noe fra. Slik har Gud gjort for at vi skal frykte ham.  
Det som er, det var allerede før, og det som skal bli, det har også vært før. Gud søker fram igjen det som svant. (Forkynneren 3)
Wow! Det er noe å tenke over når man har lyst å gi opp både den ene og den andre. Coronaviruset? Den tar vel slutt en dag også.
Ønsker deg en fin mandag.
Og i disse kommende dagene jeg skal prøve å klatre opp trappen fordi det er litt trist, mørk og kaldt i kjelleren. Slik at jeg kan jobbe igjen og kan spre glede blant de eldre. Skal ta vare på meg selv, slik at jeg kan ta vare på andre. 
Er det noe du sliter med eller gjør deg glad for tiden?
14 kommentarer
    1. Så flott plassering! Gratulerer!!!
      Så et godt råd fra ei som har vært nede i kjelleren flere ganger. Ta ikke trappa opp for raskt. Streb ikke etter å komme tilbake i jobb for fort. Ta vare på deg selv, og når du virkelig lever opp til navnet du har her inne, Happy, først da er du klar til å gå tilbake i jobb.
      Å jobbe i omsorgen gir mye, men det tar mye og. Tar mye energi, både fysisk og psykisk. Så stress deg ikke tilbake. Vent til du er klar. Vent til du har hørt din egen trillende latter bryte ut fordi du føler deg gald og hel.
      Vent til du føler med hver fiber i kroppen at JA – nå er du klar til å gå tilbake. Nå vil du tilbake.
      Ikke fordi du må eller bør, men fordi du vil, har lyst, føler du har masse å gi.

      Så håper vi alle at sol og varme snart kommer, at korona forsvinner at vi snart kan leve igjen og reise hvor vi vil
      Ha en fin dag.

      1. Tårene kom fra dine omsogsfulle ord. Tusen hjertelig takk for gode råd. Trenger å få høre slike velmenende ord. Og ettersom du har erfart det, så du vet hvordan jeg har det. Ønsker deg alt godt også og mye klem fra meg:)

    2. Gratulerer så mye, og virkelig vel fortjent ♥
      Men veldig leit at du er litt i kjelleren. Jeg har vært i den kjelleren en del ganger selv også. Så jeg vet hva det går i. Men faktisk så har det hjulpet veldig godt å gå turer. Så det har jeg fortsatt med. Og små lyspunkt som dette med blogglista, og som at vi går mot vår og varmere tider, det hjelper nok også.
      Jeg har selv mine ting å stri med for tiden, men har klart å unngå kjelleren, til nå.
      Sender deg mange gode og varme klemmer (coronafri så klart) ♥♥♥

      1. Tusen takk. Ja, må prøve å komme meg opp igjen. Ute turer og prøver fokusere på positive ting.
        Takk for besøket og vi får satse på gode tider fremover.
        Ha en fin dag:)

    3. gratulerer med fin plasering ,det er kjekt å klatre litt opp en gang iblandt.
      Mye å tenke på som står skrevet ja ,ting blir bedre ,du kommer deg opp fra kjelleren ,det er rart med det når våren og sommeren igjen banker på døren .
      Jeg er nok i kjelleren jeg også ,ting jeg ikke kan skrive om på blogg,men jeg hvet att det kommer seg og da skal jeg virkelig nyte sommeren :=) masse god bedring

    4. Tusen takk:)
      Ja, det er ulike årsaken som ka få oss til å havne i kjelleren. Håper at lysere tider hjelper litt.
      Takk for besøket og kommentaren.
      God bedring til deg også.

    5. Gratulerer med toppliste-plassering – og så deilig at du har fått vært ute på tur! Flottanes bilder, Ligaya! Det som gjør meg mest glad er å være ute, det som gjør at jeg sliter er all tenkinga på alt mulig idiotiske scenarier….. klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg