Filippinsk makaroni suppe

Da Hr Happy var sammen med meg på Filippinene for mange år siden, fikk han smake på denne retten tilberedt av min mor. Og han elsket det. Derfor lager jeg det hjemme hos oss i ny og ne. Det minner meg også om moren min.

Hvis du har lyst å prøve:)

Ingrediensene :

Ca halv kilo kyllingklubber  eller du kan bruke kyllingfilet hvis du vil.

Jeg liker bedre kylling med ben for det er mer smak i dem i supper pluss dem er billigere.

Ca 225 gram makaroni

3 stang selleri

1 løk

4 båter hvitløk

En gulrot

1 Kylling buljong

Litt olje eller smør til steking

En  hjertesalat ( du kan bruke 1/4 del hodekål eller kinakål også).

1 1/5 kopp melk ( lett eller helmelk)

Salt og pepper

Ca 1 og halv liter vann

Fremgansmåten

1. Skjære grønnsakene i strimler

2. Frese i pannen hvitløk, løk og gulrøtter i ca 5 minutter

3. Legge kyllinngklubber og  woke videre i ca 10 minutter i svak varme.  Jeg tilsatte litt fiskesaus. Kjøpes på en Asia butikk. ( Man behøver ikke det. Salt er grei nok)

4. Hel i en liter vann og buljong og koke ca 30 minutter før du blande makaroni og koke videre i 10 minutter.

5. Tilsett selleri og strimlet  hjertekål. Koke i ca 2 minutter og tilsett melka til slutt.  Smak med salt og pepper. Kok i to minutter under opprøring.

Da er suppen ferdig:) Du kan tilsette mer vann hvis du vil ha mer kraft.

Spiste sammen med “Puto”. Filippinsk dampet kake.

Det går an å spise hvitløksbaguett eller vanlig ristet brødskiver at åt.

En smak av filippinsk rett i går.

Og Hr. Happy Spiste rikelig.

Lager du makaroni suppe?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg