Puto ( Steamed rice cakes)

Hvis du har lyst å lese tidligere innlegg:

Favoritt kake

Walking in the rain

Clothed in righteousness

Så til dette innlegget:

Puto er dampet riskake på Filippinene. Vi servere det som snack, dessert eller som tilbehør i en annen rett som nudler, makaroni suppe eller gryterett.

Oppskrift fra denne linken.

I følge oppskriften blandes tørre varer for seg og væske for seg slev og blande det sammen til en fin røre. Settes i kjøleskapet i 45 minutter 

dele i porsjoner og ha i ulike matfarger

Jeg brukte små små silikon former. Ost på toppen

Resten fordelte jeg i større former for jeg har ikke mer små former:)

Resultat etter ha dampet i 20 minutter. Fem minutter mer til større former.

Disse skal jeg ta med ti afrikanske venner som jeg skal være med å besøke i morgen. Resten spiser jeg og Hr. Happy.

Har du smakt denne riskaken før?

Hvis du har lyst å prøve, klikke du bare på linken øverst hvor jeg hentet oppskriften:)

6 kommentarer

Siste innlegg