Filippinsk mat

I går var jeg sammen med noen venner for en liten samling. De andre skulle øve på sangene som skulle synges til søndagsmøte i dag.

Og det betyr at vi skal også spise filippinsk mat.

Det ser ikke kanskje spennende ut, men de smakte bra.

Her er grillet svinekjøtt med hjemlandet filippinsk maridane:)

Blekksprut kok i kokos med langebønner.

Svinekjøtt med ananas kraft, soyasaus, sukker og masse andre krydder.

Mongobønner kokt I kokosmelk med kjøtt

Fritert småsaltfisk. Dem er sprø og spises både hode og bein:) Ikke for en nordmanns gane kanskje, men Mr. Happy spise slik:) Alt spiste vi med ris.

Frukt til dessert

Liten hagevandring:)

Det var et fint vær i går. I dag uteble solen igjen.

Ha en fin søndag til deg:)

I dag markerer vi Fillippinsk ‘Independence day” i Sentrumkirke. Jeg skal ha på meg filippinsk nasjona

15 kommentarer
    1. Flotte bilder fra hagen din! Og du er det noen som burde lage ukemenyer så er det vel du! Hadde du laget en filippinsk ukemeny ville det vært utrolig interessant- og det tror jeg flere enn jeg mener.
      Tenk jeg oppfordrer noen til å lage ukemeny- innlegg! Men jeg mener det, jeg tar gjerne en filippinsk uke.

    2. Herlige sommerbilder 🥰 Maten ser jo helt nydelig ut, selv blekkspruten som jeg ikke er den største fanen av. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

    3. Gratulerer med dagen! Filipinsk mat ser veldig spennende og godt ut! Del gjerne noen oppskrifter med oss her på blogg. Hadde vært artig å prøvd dette. Nydelige bilder fra hagen 🙂 Ønsker deg en strålende dag 🙂

    4. Så mye godt og MYE mat. Er det vanlig å ha så mange retter?
      Men vettu, det har vært artig om du delte oppskrifter på maten du lager. Syns det er så mange spennende og gode smaker som kanskje ikke er så vanlig å bruke her. <3

    5. Skikkelig deilig mat da 🙂 Og tenker det var kos med venninnene. Godt med litt sosialt innimellom 🙂 Jeg har også kost meg i dag, med nevøen min 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg