Gleder med til

Hei! Er det noe du gleder deg til? Ny kjole, et godt måltid, helg, treffe venner, nytt hus, båt, bil eller hytta, eller være sammen med familie?

Hi! Is there anything you are looking forward to? New dress, a good meal, weekend, meeting friends, new house, boat, car or cabin, or being with family?

Ja, her i livet, det er mye vi kan glede oss til selv om livet kan være veldig tøft noen ganger. 

I hvert fall det jeg vil fortelle er at jeg gledet meg til turdag vi skulle ha på Hysnes Helsefort. Vi bruker å ha det en gang i uke.

Denne gangen vi skulle til Laugåsvantnet i Hasselvika. Det er en lett turmål. Vi kjørte ca. 5 kilometer med bil fra Helsefort og gikk ca. 2 og halv kilometer til dit. Man kan også kjøre like før oppstigningen til vatnet, men vi valgte å parkere litt lenger unna for å se etter sopp langs veikanten.

Yes, in this life, there is a lot we can look forward to even though life can be very tough sometimes.

At least what I want to tell you is that I was looking forward to the hiking day we were to have at Hysnes Helsefort. We use to have it once a week.

This time we were going to Laugåsvantnet in Hasselvika. It is an easy destination. We drove approx. 5 kilometers by car from Helsefort and went approx. 2 and a half kilometers to the lake. You can also drive just before the ascent to the lake, but we chose to park a little further away to look for mushrooms along the roadside.

Began the climb here. Begynte stigningen her.

En liten foss ved siden av stien.

A small waterfall next to the trail

oppover / Upwards

snart fram / near the goal

Selfie

Og her er Laugåsvatnet / And here is the Laugås lake

Gruppen begynte å tenne bål /

The group started the campfire

Og det var godt med kaffe og grillet ostesmørbrød.

And it was good with coffee and grilled cheese sandwiches.

Jeg tenkte at jeg var så heldig å få mulighet til å være med på en slik tur. Området var jo bare fantastisk med høstfarger. Vi var så heldig også med været. 

I thought I was so lucky to have the opportunity to join such a hike. The area was just fantastic with autumn colors. We were so lucky with the weather too.

Liker du å dra til slike steder?

Do you like to go in such places?

Avslutter med dagens ord og bønn:

Ending with today’s word and prayer:

Dearest Father

whom our help comes from and whose love never fails.

I thank You for giving us everything we need to live a godly life. You had given us Your Word and He became flesh as an example for us to follow.

Through Jesus, we also get to know You.

Your marvelous glory and excellence.

Getting to know You means we get more access in Your kingdom where all our needs will be met, where all our hurts will be eased.

In Your Kingdom, we can have joy in the midst of suffering.

We will see light in darkness Be blessed and can be a blessing to others as well.

May we bring Your kingdom around us Lord. I pray in Jesus name

17 kommentarer
    1. For en flott tur og vakre høstfarger!
      Nydelige turbilder rett og slett – og med mat på bålet…….. det kan ikke bli bedre enn denne dagen her – akkurat der og da 😀
      Veldig herlig!!

      God mandag!

    2. Herlig tur dette. Og i flotte omgivelser. Grillede ostesmørbrød var slett ikke dumt. Det skal jeg ha i tankene en gang på tur selv 🙂
      Takk for turglimtene ♥

    3. Fint å ha noe å glede seg til 🙂 Jeg liker “vanlige” dager med små fin opplevelser og gjerne litt natur.. Så veldig flott ut denne turen du var på.. og kjempefine bilder.. Klem og fin ny uke til deg <3

    4. Det er kjempefint ved Hysnes Helsefort! Jeg har også vært der. Synes det er spesielt fint på høsten. Takk for fine bilder. 🙂
      Ja, det er alltid mye å glede seg til, og å være glad for. Selv om ikke livet alltid “går på skinner”. 🙂

    5. For et flott sted å dra på tur – og de flotte høstfargene da! Kjempefine bilder du har tatt! Jeg elsker jo sånne turer! Akkurat nå gleder jeg meg til å sette meg i bobilen på fredag og dra på tur! God klem <3

    6. Så flotte bilder av en flott tur. Høsten er bare så vakker! 🙂
      Jeg liker godt å være med på slike turer bare det ikke blir for tungt og langt. 😀 Var med i en fotoklubb for noen år tilbake, og der ble det til tider vel lange turer for meg som ikke var så trent til det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg