Kjøpt og kast

God morgen til deg:) Håper skjærtorsdag og langfredag har gitt deg ikke bare gode opplevelser, men at du ble minnet om Jesus kjærlighet til hver og en.

Ettersom det er bare regn her, sender jeg et bilde fra min mann fra båten. Der er det i hvert fall fint vær.

I går etter at jeg og min yngste datter har vært på en tur ute, begynte vi med å se hva hun kunne ta med seg til hennes nyinnkjøpte leilighet. Hun hadde fått og kjøpt en del fra utenlandske reiser, men hun ville ikke ha mange av dem. Jeg sa at jeg kan ta vare på det selv om jeg har ikke mye brukt for det. For jeg synes det er for galt å kaste dem ennå. Hver eneste ting har en historie i seg selv. Det kan hende at jeg gir dem bort senere. Kanskje noen kan ha brukt for dem..

Denne koppen kjøpte jeg til henne fra Italia, men hun ville ikke ha den med seg.

Denne fikk hun fra en annen, den ble også lagt til side.

Elefanten fra Sri Lanka ga hun til meg. Hun sa at hun har flere.

Denne er også fra Sri Lanka. Underlag for kopper eller glass laget at papir. Hun sa at jeg kan også lage slike for jeg er flink til å benytte gamle blad:)

Et forkle jeg fikk laget for henne fra en av utenlandske reiser. Hun vil heller ikke ha selv om hun liker å lage mat.

Kanskje en dag vil hun bruke det til minne om moren.

Etter mye sortering, rydding, og kasting til søppelet,  spiste vi lammelår, fløtegratinert potet og glasert asparges og gulrøtter. En god saus hører med. Vi var ganske fornøyd med resultatet.

Ja, vi kjøper, spiser og etterpå blir de til  avfallsstoffer. Akkurat som tingene vi skaffer oss.

Avsluttet med is med karamellsaus og jordbær.

Resten av dagen så vi flere film, vi snakket og jeg heklet. Datteren ønsket et par grytekluter i beige farge.

Og nå er det lørdag og vi får se hva dagen bringer.

Har du hatt en fin skjærtorsdag og langfredag?

Hva slags planer har du i dag?

Tar vare du på alt ting du fikk eller kjøpt?

4 kommentarer
    1. Tror at våre barn ikke har samme smak som oss. Ikke alt man vii ta med seg i ny leilighet. Sånn her det bare. Heer i huset er noe nytt og noe brukt. Det som man ikke ser nytteverdien i lenger kan man godt selge, kanskje andre ser nytteverdien i tingen man selger.

      Har tatt det med ro i påsken, slappet av og vært på besøk hos datter som snart reiser sørover igjen hvor hun bor. Været her er regn for øyeblikket og sola har jeg nesten ikke sett. Ha en fin påskeaften.

    2. Ja, dem ser ikke som oss. Jeg bruker å si til min datter at en dag kommer hun til å sette pris på de tingene.
      Koselig å vite om hvordan dere har det også i påske. En fin kveld til deg:)

    3. Godt å få rydda litt innimellom – dessverre kan man jo ikke ta vare på alt! Jeg har hatt gode påskedager – ser at du koser deg med din datter! Og så god mat da! Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg