Kylling kokt i kokos

I dag er solen fraværende hos oss, men det er bra temperatur allikevel.  Jeg skulle handle i dag og fant ut at jeg skulle bruke samme kjolen jeg brukte i går til søndagsmøte i Sentrumkirken.

Jeg så at det var tilbud på kyllingfilet og da fant jeg ut at jeg kunne lage en filippinsk rett av det. Kyllingfilet kokt i kokos som spises med ris.

Ingrediensene: kylling ca et kilo,  1 ss kylling suppebuljong, 2 ss fiskesaus, en løk, 4 båter hvitløk, 2 ss ingefær, et stykke sitrongress,  og 2 stykker med chilipepper.

I tillegg en papaya grønnsaker.  Kjøpes i en Asia butikk

. Jeg brukte bare en boks med kokosmelk for det var nok.

 

Fremgangsmåten:

Woket løk, hvitløk, chili, ingefær noen minutter før man tilsette kylling og papaya grønnsaker som jeg delte i små biter. Tilsett kokos melk, fiskesaus og 1 ts salt eller etter smak. Kokos ca. halv time.

Mannen min som var ikke glad i kokosmelk var skeptisk, men etter å ha smakt retten, sa han at den var veldig godt:)

Det var middagen vår i dag klokka 12.00:) Vi spiser tidlig middag her i huset ettersom vi er alltid opp tidlig og spiser tidlig frokost.

Har du brukt kokosmelk i maten?

10 kommentarer

Siste innlegg