NÅR ALT ER SVART /WHEN EVERYTHING IS BLACK

Har du noen gang følt at alt ser svart ut? Kan det bli verre, tror du? Noen ganger kan jeg føle det slik som i det siste dagene. Det var ikke nok at jeg havnet i den mørke kjeller, i tillegg etter at jeg har tatt koronavaksine, fikk jeg influensa bivirkninger at  det og jeg syntes at det var nok. 

Og jeg som prøver så godt jeg kan å komme ut av den tilstanden jeg er gjennom skriving og være kreative med mine hender.

I går kveld, tok jeg beroligende medisiner pluss en sterk dose med Paracet  i håp om å få sove lenge. Og jeg sov ca 6 timer og jeg er takknemlig.

Våknet likevel fortsatt utmattet og halv svimmel.

Hadde telefontime med legen i dag og hun sa til meg at jeg må lære å ta hensyn til kroppen min, fordi hun sa at jeg ikke gjør det. Presser meg å gjøre alt som jeg trodde at alle forventer at jeg skulle gjøre og da går det utover helsa mi.  Det er greit å kunne gjøre litt enn ingenting i følge hun. Jeg sa at jeg skal prøve å gjøre det. Meningen at fra mandag jeg skal prøve å begynne å jobbe igjen 40%.

Etter at jeg har snakket med legen…tenkte jeg hva som kan gjør dagen min lysere i dag. Fant ut at jeg kan prøve å gå til butikken et skritt om gangen for det er en del ting jeg har tenkt å kjøpe. Jeg tenkte at hvis jeg ikke klarer, kan jeg bare ringe en drosje. Da får jeg frisk luft og mosjon som kroppen min trenger.

Have you ever felt that everything looks black? Could it get worse,  you think? Sometimes I can feel it like in the last few days. It was not enough that I ended up in the dark cellar, in addition, after taking the coronary vaccine, I got the flu side effects that I felt that I have enough.

Trying my best to get out of my current situation through writing and be creative with my hands so that I can focus of something else other than my  illness.

Last night, I took sedatives plus a strong dose of Paracet hoping to get a long sleep. And I slept about 6 hours and I am grateful.

Still woke up exhausted and half dizzy.

Had phone call with the doctor today and she told me I have to learn to pay attention to my body because she said I do not. Because I am pressing myself to do everything that I thought everyone  expects me to do and then it goes beyond my health. According to her, it is good to be able to do little work than nothing. I said I would try to do that. She advised me to work 40%  from Monday I said I will try. 

After talking to the doctor … I thought about what could make my day brighter today. Found out that I could try to go to the store one step at a time because there are a number of things I needed to buy. I thought that if I could not manage to walk farther, I could just call a cab.
Jeg lyttet til musikken gjennom Youtube mens jeg gikk og det hjalp å få meg i gang. 

I listened to music through Youtube while I was walking and it helped get me started.

Opphold vær/ The weather is nice

Jeg så mange fine blomster på butikken og fargene gjorde meg glad. 

I saw beautiful flowers in the shop and the colors gave joy to my heart.

Etter at jeg har vært på butikken, dro jeg til kirkegård for å fjerne visne blomster fra morsdagen. Tenkte at jeg kunne prøve å gå litt lenger. 

After visiting the store, I went to the cemetery to remove withered flowers from Mother’s Day. I thought I could go a little bit further.

Det var veldig slitsomt på vei hjemover, men takk og pris at jeg har klart det.

It was very tiring on the way home, but thank goodness I managed it.

 

Som du ser, jeg handlet en del sokker. Tenkt å lage ulike figurer av disse sokkene for jeg fant flere ideer fra Pinterest. Min måte å komme tilbake til lyset igjen. Være kreative.

As you can see, I bought many pairs of socks.  I plan to make different stuff toys out of these socks because I found several ideas from Pinterest. My way of coming back to light again.

Dagens tips til meg selv og for andre som sliter:

Ikke tenkt på negative.

Ikke gi opp.

Finne noe positive ting å gjøre.

Ikke press kroppen for mye.

Lyt til oppløftende musikk.

Ha tro til Gud.

Bruk naturens skjønnhet.

Today’s tips for myself and for others who are struggling:

Do not think of the negative thoughts.

Do not give up. The best is yet to come.

Find some positive things to do.

Do not push the body too much.

Listen to uplifting music.

Have faith in God.

Use the beauty of nature.

Hvordan har du det i dag?

How are you today?

8 kommentarer
    1. Vet du?
      Jeg synes du er fantastisk flink til å dra deg selv opp av mørket!
      Så fint å lese at du har klart å få litt ut av dagen din, at du klarte målet du satte deg!
      Skulle ønske jeg var så kreativ som deg, – håndarbeid har aldri ligget for meg.
      Jeg har også mørke stunder, noen dager har det vært ekstra ille.
      Jeg vet at naturen hjelper meg godt, så jeg prøver å komme meg ut selv om det er mørkt. Man angrer aldri på en tur❤

      Håper resten av dagen blir så god som mulig, Happy🙏

    2. Du er flink som klarer å få deg litt opp av mørket. Kjenner meg igjen i det du skriver, og det er viktig at du tillater deg selv å gjøre ingenting. Kanskje bare de du virkelig har lyst til, og som gjør deg glad. Slik du har gjort her 🙂❤

    3. Det var så lurt det du gjorde – ut og gå…. det hjelper for meg! Jeg har hatt mine doser tårer og tristhet idag, men det hjalp å være ute! Vær stolt av det du fikk til – du er så sterk inni deg! Gode varme klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg