Nara Park i Japan

Jeg hadde nevnt tidligere at min sønn og hans familie er på ferie i Japan. Og de besøkte Nara Park blant annet og fikk klappe på Formosisk sikahjort.

Lånt info fra Wikipedia.

Jeg lurer på om jeg kan klappe en hjort i Norge:) Kanskje på et dyrepark? Jeg skulle ønske at jeg var der sammen med dem:)

 

Ellers middag hos Happy restaurant i dag:) Grillet koteletter

Agurksalat

Og fløtegratinerte poteter

Hva du opplevd å klappe på en hjort? Eller har vært i Japan?

Hva spiste du til middag i dag?

 

14 kommentarer
    1. Jeg har aldri klappet en hjort, men jeg så en flott en (flere egentlig) senest i går. Det er et par hjorteparker i nærheten av der jeg jobber. De produserer hjortekjøtt og dyra går i innhegninger rundt gården.
      Datteren min bor i Japan for tiden, Tokyo. Det ser veldig fint ut.
      Til middag i dag spiste vi ziti her på småbruket. En italiensk, gratinert pastarett med mye hvitløk og chili.

      1. Wow! Det så artig å se de:)
        Artig at din datter bor i Japan nå for tiden:)
        Liker hun seg der?
        ser us som dere hadde god middag også:)

    2. Hjort er nydelig mat, men har vel aldri tatt på en levende hjort, men vært veldig nært det her i hagen. Japan eller andre Asiatiske land har jeg ikke vært i, men kunne godt ha tenkt meg det. I dag har jeg forsøkt å gjenskape en rett jeg fik av en nabo nemlig steikt ris og veldig krydret ris til.
      Jeg bare elsker krydder.

    3. Ikke vært i Japan, og ikke klappet hjort, det var mer elg der jeg vokste opp. Her jeg bor nå er det rådyr. Jeg har spist både elg, hjort og rådyr – med fløtegratinerte poteter 😜

      1. Jeg må si at det er mange spennende dyr i Norge også.
        Har ikke smakt rådyr og gjort ennå:)
        Har ikke vært i Japan heller. Håper jeg kan dra dit en dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg