Regn og atter regn/ Rain and more rain

I dag, regner det mye og det blåste godt, men tur skulle vi. Fikk velge om man skal være med på korte eller lange turer. Jeg hadde lyst til å utfordre meg selv, så jeg ble med på den lange turen. 

Today, it was raining hard and there was too much wind, but it was tour day, so we had to go. But we could choose whether if we would join short or long trips. I wanted to challenge myself, so I joined the long trip.

Første stop. / First stop on top.

Vi var på Buvarden  og fortsatte i natursti. Vi gikk gjennom skogen.

We were in Buvarden then walked towards  Natursti. We went through the forest.

Trollene sover på dagtid / The trolls are sleeping on daytime.

Tegn på at det er høst / Signs of autum

Nede dalen og vi er kommet på veien / Down the valley and we were on the road now.

Siste stopp. Kyssebenken. Vi kysset ikke, men  spiste lunsjen her. / Last stop. Kissing bench. We didn’t kiss, but ate our lunch here.

Jeg var glad for at jeg ble med den lange turen, selv om jeg måtte stoppe flere ganger på grunn av jeg måtte ta igjen pusten.

I was happy that I chose to go the long trip, although I stopped many times so that I will not faint.

Enn du? Har du vært ut i regnet i dag?

How about you? Have you been out in the rain today?

Avslutter med dagens ord og bønn / Ending with the word for the day and prayer:

Bønn

Jeg takker deg Gud for de fantastiske fargene på himmelen.

Minner meg om hvor fargerik verden Din er.

Og med deg vil også vår verden være like fargerike som Din.

Takk for at når  verdens problemer og vanskeligheter overvelder oss, kan vi søke tilflukt hos deg. Du er en sikker beskyttelse og følgesvenn.

Og når vi er redde Herre,  gir du oss det vi trenger slik at vi skulle klare å gå gjennom alle prøvelser i livet.

Takk for at Du leger smerten vår når den blir  uutholdelig.

Du holder hendene våre når vi trenger støtte.

Takk for at vi kan sette vårt håp til deg fordi med deg blir det ingen håpløse dager for oss.

Hverdagene vil være en verdifull gave til oss som vi kan være takknemlig for. Amen

Prayer

I thank You Oh God for the awesome colors in the sky.

Reminds me of how colorful Your world is.

And with You ours will be as colorful as Your world.
Thank You because that when this world troubles and hardship overwhelms us, we can take refuge in You.

You are a sure protection and companion.

And when we are afraid Lord, You can impart to us what we need to go through every trials in life.

You soothe our pain when it is unbearable.

You hold our hands when we need support.
Thank You that we can put our hope in You because

with You there will be no hopeless days.

Everyday will be a precious gift to be thankful for. Amen

12 kommentarer

Siste innlegg