Slurvete klær?

I dagens andakt i dag leste jeg en sitat fra Mark Twain. Han siterte: “Vær slurvete med klærne om du må, men pass på å ha en ryddig sjel.”

Tja, i det siste har jeg vært mye hjemme på grunn av sykdom. Jeg pleide å ha på meg bare gamle hjemmeklær eller pyjama.
Men jeg fant ut at jeg kunne godt bruke fine klær selv om jeg er hjemme fordi hvor ellers skal jeg bruke alle fine klær som jeg har handlet i årevis når jeg er drar noensted? Jeg har også sluttet å besøke venner eller være i selskaper på grunn av dårlig helsa. Jeg fant også ut at ved å pynte meg selv om jeg er bare hjemme får meg til å bli i godt humør selv om ingen ser meg enn meg selv:)

Så, jeg kan si til Mark Twain: “Ja takk. Begge deler.” Vær fin kledd og ha en ryddig sjel.
Hvordan kan vi ha en ryddig sjel?
Fant inspirasjon fra dagens ord:
Til slutt, brødre, alle ting som er sanne, alle ting som er best, alle ting som er rettferdige, alle ting som er rene, alle ting som er vakre, alle ting som det tales vel om;  om det er noen dyd, noe som er rosverdig, tenk på disse ting. (Fil.4:8)

Ellers gårsdagens lykke var å kunne se at et av mine seks barnebarn er blitt tenåring.

og kunne være på arbeid selv om det var bare tre timer.

Og å slappe av i hagestuen i solskinnende vær etter jobb.

Og å spise is

Og litt håndarbeid. Har begynt å sy sammen strikkede lapper som har ligget i dvale i lang stund. Det blir ett varme teppe:)

Tegn på at jeg begynner å bli litt bedre:)

Bruker du å ha fine klær selv om du er bare hjemme?

Ha en fin dag til deg:)

12 kommentarer
    1. Vil ønske deg god bedring fortsatt og gratulerer til tenåringen :). Jeg går nok i veldig komfortable klær når jeg er hjemme, men tror sjelen er rimelig ryddig :). Kos deg med tirsdagen <3.

    2. I dag sitter jeg i koseklær – ennå. Men jeg kan godt pynte meg selv om jeg bare er hjemme. Det å ta på seg fine klær i stedet for slitte joggebukser og utvaska gensere får meg til å føle meg bedre.
      Så godt å hør at du føler deg bedre og har orket å vært litt på jobb. Jeg tror jobben betyr mye for deg.
      Pynt deg i dag og, nyt været og deg selv og lag deg en fin dag.

    3. Jeg er nok av de som har koseklær på meg når jeg er inne, og jeg har alltid vært sånn. Når jeg skal ut, om bare i butikken så skifter jeg å tar på noe ordentlig. Liker ikke å gå ut å se ut som en slusk 😉 Ønsker deg en god dag videre 🥰

    4. Jeg fremstår vel nesten som schizofren å regne i det jeg som regel bare drar på meg noe ut i fra ren comfort når jeg har fri eller ikke skal noe sted, mens jeg får sporadiske anfall av behov for å stase meg opp. – For da går det gjerne fra å se ut som en boms i det ene øyeblikket til at ‘over-dressed’ tas til et helt nytt nivå i det neste *haha* 😀

    5. God kveld! Så bra at du føler deg bedre! Nei… jeg er ikke flink til å pynte meg særlig hjemme, det blir en tights eller en joggebukse som oftest! Men – det er jo bare meg sjøl som ser det…. 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg