Tilbrakte helgen i sykehus!

Vi skal ha sjøkreps på lørdag sa min mann sist fredag. Han kjøpte nemlig sjøkreps til helga. Og jeg gledet meg til det.

Men da jeg våknet i tretiden natt til lørdag, var det noe som ikke stemte. Verden gikk rundt og hver gang jeg snudde hodet, ble alt svart. Så jeg lå lenge i senga i håp at jeg blir bedre. Da min mann våknet, £ ba jeg ham om han kunne lage frokost til meg for jeg var så svimmel. Da jeg ikke ble bedre og heller ble verre etter en stund,  ringte min mann legevakten og jeg ble derfor hentet av ambulansen og ble deretter sendt til sykehus.

I akutten ble jeg undersøkt og de fant sikkert ut at det handlet ikke om liv og fikk beskjed om å vente til nevrologen. Men de koblet til meg EKG, blodtrykk og oksygen måler og tok masse blodprøver. Den første sykepleieren stakk meg flere ganger, men klarte ikke å finne blodårer og spurte en annen å gjøre det. Heldigvis, greide den andre sykepleien det.

Jeg kom til sykehus i tolv tiden og da det nærmet seg klokka fire på ettermiddagen spurte jeg dem om man ikke får mat på sykehus for jeg har ikke fått noe. Fikk svar at de serverer egentlig ikke mat på akutten, men jeg kunne få brødskiver. Og jeg fikk to brødskiver til middag. Det ble i hvertfall  litt mat.

Etter å ha ventet nesten tolv timer, kom nevrologen om natten og undersøkt meg. Jeg ble sendt til CT for å se om det har vært slag. Og deretter ble sendt til slagavdeling. Fikk endelig et rom. Der ble det tatt igjen blodprøver , og jeg ble igjen koblet til EKG maskin og blodtrykkmåler. Og da var alt ferdig, var det allerede klokka 4 om natten. Jeg spurte om jeg kunne få litt mat. Fikk yoghurt ettersom jeg valgte det fremfor brødskiver for jeg var veldig kvalm.

Fikk heldigvis enmanns rom.

Fikk sove en time og ble vekket igjen for ny blodtrykksmåling.

Og endelig fikk jeg en god frokost.

Min mann kom på besøk midt på dagen og mens han var der, kom igjen en legespesialist og etter å ha undersøkt  meg nøye,  fant hun ut at jeg har ikke hatt slag eller svulst i hjernen. Det var ikke noe galt med alle prøvene og CT skann. Hun konstaterne at jeg har krystallsyke og det finnes ikke noe medisin for det. Så jeg kan godt vente hjemme til svimmelheten avtok. Hun roterte litt hodet mitt for at den kanskje skulle hjelpe for svimmelheten. Jeg følte meg litt bedre. Jeg kunne ikke hvertfall sitte uten at det svartner og gå med støtte.

Så jeg ble med mannen hjem. Det regnet og det var mørk. Men jeg var likevel glad for å få kunne dra hjem og at jeg ikke var døende. Jeg får bare ta tiden til hjelp og bruke min mann som sykepleier.

Det var i hvertfall en helg hvor jeg håper at det ikke skal gjenta seg.

Vi får håpe at det blir en bedre dag i morgen. Men sjøkrepsen fikk jeg smake i dag:)

Enn du? Har du hatt en fin helg?

29 kommentarer
    1. Huff da.. krystallksyken er ikke god …
      Fikk du ingen øvelser du må gjøre da?
      Det er viktig ned øvelser så man kommer seg raskt på bena igjen. Snakk med fysioterapeut!
      God bedring 🥰

    2. Huff, så skummelt med sykehusinnleggelse og ikke vite hva som feiler… Men bra de fant ut at det ikke var noe alvorlig! Jeg har også hatt krystallsyken. Det var som å konstant kjøre karusell, og hver gang jeg rørte litt på hodet ble jeg kjempesvimmel og kvalm. Veldig bra at mannen din er hjemme og kan stelle pent med deg! God bedring! 🙂

      Min helg var kjemperolig, med mye hvile til kropp og hode… 🙂

      1. Ja, sykehus er ikke bra å tilbringe helgen i, men bra at jeg fikk behandling. Håper at jeg blir fort frisk.
        En god mandag til deg.

    3. Uff, Ligaya. Veldig ubehagelig, men bra det ikke var mer alvorlig. Du må ga vært både sliten og engstelig etter det lange oppholdet før du fikk svar. Ønsker deg gooood bedring❤klæm fra mæ

    4. Min kjære har vært igjennom det samme for noen år siden.
      En skremmende opplevelse for oss.
      Han ble heldivis fort ok igjen.
      God bedring.

    5. Huff da, for en helg du har hatt. Godt det ikke var noe alvorlig, men krystallsyken kan være ille nok den har det blitt meg fortalt. Ønsker deg god bedring, klem 🥰

      Selv har jeg hatt en fin helg, hvor jeg har vært en tur over i Sverige og handlet.

    6. Godt du fikk det sjekka ut..svimmelhet kan være så mangt… Jeg har hatt annfall av krystallsyke flere ganger.. den ene gangen kasta jeg opp 13 ganger på et time pga svimmelhet… så jeg vet hvor ille slik svimmelhet kan være.. Men sel om det er “alvorlig”nok er det godt di ikke fant noe annet galt på prøvene dine..fortsatt god bedring 🙂 Mange år siden jeg har spist sjøkreps..men er veeeldig godt da… Klem <3

    7. Jeg var veldig kvalm, men kastet ikke opp. Svimmelheten var veldig skummelt, men jeg er glad for at det var ikke noe alvorlig.
      Takk for titten.
      Klem til deg også.🥰

      1. Takk. Jeg er litt bedre og håper det fortsetter. Jeg bestilte time hos fysioterapeut og håper at de kan hjelpe meg til å bli fortere frisk:)

    8. ta kontakt med en fysioterapaut ,han kan hjelpe deg ,jeg fikk krystallsyka og trengte bare en behandling hos fysioterapaut ,så var jeg frisk igjen ,noen kan trenge flere behandlinger og du får lære hvordan du kan gjøre øvelsen selv hjemme for å få på plass igjen krystallene

    9. Uff da, du får prøve å ta det med ro og det kan ta litt tid, stakkars deg. Men fysioterapi kan hjelpe deg. Mange er flinke til å behandle denne sykdommen. Trøsteklemmer fra meg.

    10. Så fælt å være så svimmel!! Og så lenge du måtte vente på mat på sykehuset!!! Håper dette går fort over❤️ God bedring ❤️❤️❤️Klem 😘😘😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg