Vi elsker fordi….

Hvis du vil lese forrige innlegg i dag: Late dager 

og OPPORTUNITY

Vi elsker fordi…. 
 
1 Korinter 13:1 Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men ikke har kjærlighet, da er jeg bare drønnende malm eller klingende bjelle.  

Refleksjon:

Har du noen gang vært på et sted hvor du ikke tålte støyen? I konserter, kinosal, eller blant ungdommene som spiller høyt musikk?  Sannsynligvis hadde du vært det. Det er mange lyder vi hører daglig. Noen av lydene vi hører merker vi  ikke lenger fordi vi hører dem hele tiden. Som her hjemme merker jeg ikke lenger at veggklokken tikker. Eller lyden av varmesystemet. Men hvis jeg begynner å konsentrere meg om dem, kan det begynne å irritere meg og da blir det lik et larmende bekken for meg.  
 
Hjemme er jeg heldig fordi  mannen min ikke spiller høy musikk på radioen vår eller på telefonen sin. Og det gjør ikke jeg heller. Det er ganske fredelig her hjemme. 
 
Bibelverset i dag sammenligner en kjærlighetsløs person med en bråkete bjelle. Uansett hva den personen sier, vil det bare være en irriterende lyd for andre mennesker. Derfor er det veldig viktig at vi krydrer alt vi gjør med kjærlighet. Og fordi kjærligheten opprinelig ikke kom fra oss, trenger vi å koble oss til Gud som er opphavet av kjærligheten. 
 
Bønn om kjærlighet 
 Far, kilden av kjærlighet og er kjærligheten selv. Takk for at du skapte oss til å bli som deg. Du demonstrerte din kjærlighet gjennom dine skapninger, og det inkluderer oss. Du sendte til og med Din eneste Sønn for å dø for oss. Du hadde tilgitt oss våre synder. Din kjærlighet fjernet vår skyld og skam. Det gjorde oss hvitere enn snø. Ingen kunne noen gang gjort det for oss. Bare deg! Din kjærlighet er perfekt Far. 
 
Takk for alle dine velsignelser hver dag som viser din uendelige kjærlighet til oss. For Du lar oss smake og se at du er god…hele tiden. Takk for den friske luften. For fargerike regnbuer og solnedganger og soloppganger med spektakulære farger. Og den vakre naturen som omgir oss. Ubeskrivelig skjønnhet. 
 
Jeg ber Far om at vi også kan vise din type kjærlighet. Å være mer tålmodige og mindre sinte. Å være mer omtenksomme og ydmyke. Vær alltid villig til å tjene. La din kjærlighet flyte gjennom hos hver og en av oss. Jeg ber i Jesu navn. Amen 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg