BLOGGKONGENS KOMMENDE BRYLLUP

                KOKKENS KOMMENDE BRYLLUP

 

Kokk, Restaurant, Uniform, Mat, Yrke, Voksen

source

Tenkt det at den mest berømte blogger i Norge skal snart gifte seg. Det er veldig mange som venter på å få sett den kommende bryllupet av DEN MEST BELESTE MANNEN. Mon tro tittelen på innlegget blir  “KOKKENJAEVEL GIFTER SEG.” Kanskje han og fruen kommer til å kjøre en runde i gaten der han bor slik at nysgjerrige øyne kan se på den vakre bruden? Kommer det kanskje journalister fra den ene og andre avisa eller blad til å filme eller skrive om bryllupet? Men i disse koronatider er det vel ikke mulig….men kokken har gjort det umulige før:)
Men ikke bare at han skulle gifte seg, mange er vel spent på maten han skulle lage den dagen eller pålegge andre til å gjøre det etter hans oppskrift, men denne gangen er det han som skulle betale for at de andre skal bruke oppskriftene hans til matlaging og han vil sikkert gledelig betale akkurat som fansene hans. Når det er sagt, jeg har ingen ting med om man vipser penger til han for oppskriftene. Jeg kan sikkert gjøre det også hvis jeg finner fristende oppskrift etter min filippinske gane. 

Ja, det er en fordel og ulemper å være kjendis. For mye press kanskje som han opplever i det siste. Må tåle mye kritikk for det er så vanskelig å tilfredsstille andre. 

Ja, det var mye stas med å være kjendis for mange vil sikkert feire begivenheten med han på nært hold og lang avstand.

I fjor hadde min mann og jeg feiret perlebryllupdag. Det var ikke en stor begivenhet fordi det var bare oss to:) Og maten besto av sushi som ble bestilt fra en sushibar i nærheten. Lurer på hvordan kokken skal feire hans perlebryllupsdag. Jeg kommer kanskje ikke til å få se det for denne kjerringa begynner å bli gammel.

Nylig hadde min datter på Filippinene feiret 15-årsbryllupsdagen. Halve av mine. De gikk bare ut og spise på en restaurant som heter Alba

Alba Restaurant Espanol bygget i 1552. Jeg lurer på hvilken restaurant den berømte kokken skal bruke jeg….

THE COOK’S UPCOMING WEDDING

Imagine that the most famous blogger in Norway will soon get married. There are very many waiting to see the upcoming wedding of THE MOST READ MAN. I think the title of the post will be “KOKKENJAEVEL MARRIES.” Maybe he and his wife are going to drive around the street where he lives so that curious eyes can look at the beautiful bride? Will journalists from one or the other newspaper or magazine film or write about the wedding. But in these corona times, it is probably not possible …. but the chef has done the impossible before 🙂

But not only that he should get married, many are probably excited about the food he would make that day or order others to do so according to his recipe, but this time it is he who would pay for them to use his recipes for cooking and he will surely happily pay just like his fans. That said, I have nothing to do with flipping money to him for the recipes. I can probably do that too if I find a tempting recipe for my Filipino palate.

Yes, there are pros and cons to being a celebrity. Too much pressure perhaps as he has been experiencing lately. Must withstand a lot of criticism because it is so difficult to satisfy others.

Yes, it was a lot of fun to be a celebrity for many will surely celebrate the event with him up close and long-distance.

Last year, my husband and I had celebrated Pearl Wedding Day. It was not a big event because it was just the two of us 🙂 And the food consisted of sushi ordered from a sushi bar nearby. Wondering how the chef should celebrate his pearl wedding anniversary. I may not see it because this old woman is getting old.

Recently, my daughter in the Philippines celebrated her 15th wedding anniversary. Half of mine. They just went out to eat at a restaurant called Alba

Alba Restaurant Espanol built-in 1552. I wonder which restaurant the famous chef should use ….

 

Og det spiste: Paella Valencana  består vel av ris, grønne bønner, ulike kjøtt som kanin, kylling eller and og sjømat pyntet med egg og Lengua Sevillana som er laget av svinetunge eller oksetunga. Det er ikke sikkert kokken vil ha det på bryllupet hans for han har sikkert egne oppskrifter på lager og jeg tviler på at okse eller svinetunga er i menyen hans.

And they ate: Paella Valencana probably consists of rice, green beans, various meats such as rabbit, chicken or duck and seafood garnished with eggs and Lengua Sevillana made from pork tongue or beef tongue. It is not certain that the CHEF will have it at his wedding because he probably has his own recipes in stock and I doubt that beef or pork tongue is on his menu.

 

Dessert var Tarta de Queso.

Nylig min yngste datter ble invitert på et bryllup av en arbeidskollega og de spiste på Akers brygga og de spiste:

Recently my youngest daughter was invited to a wedding by a work colleague and they ate at Aker’s pier and they ate:

Så nå venter jeg spent som alle de andre…er blitt nysgjerrige på kokkens bryllup.

Følger du med KOKKEN?

So now I’m anxiously waiting like everyone else … has become curious about the chef’s wedding.

Are you following the COOK?

14 kommentarer
    1. Håper han legger ut noen bilder 😊 I dag lo jeg så jeg grein av innlegget hans 🤣 Han er helt sprø 😂 💙

    2. Ha ha, selv om jeg er litt usikker på om teksten er ironisk eller ikke, så var den i alle fall veldig artig! Hva kjendisstatus angår må jeg nok skuffe deg. Er bare en helt vanlig familiemann, over gjennomsnittlig slank og vakker riktignok, fra Nord som tilfeldigvis mange mennesker leser hver dag, men derfra til å være kjendis er heldigvis lang, så jeg er ikke veldig redd for paparazzier på kirketrappa for å si det slik 😉
      PS! Maten din ser nydelig ut!

    3. Takk for at du synes den er litt artig.
      Ja, når det gjelder kjendisstatus, er det kanskje du ble det på grunn av den du er.:)
      Jeg skal i hvertfall følge med. En som er blitt din faste leser:)

    4. Jeg er nok bare innom kokkebloggen i dann og vann. Visste ikke det var gifting på gang, men det høres hyggelig ut. Du syner mange fine bilder av mat som ser godt ut. Jeg er glad i mat fra øst. Egentlig liker jeg å smake mat fra forskjellige verdenshjørner. Jeg var gift i 15 år, nå har jeg vært skilt i like mange år. Rart med denne tiden. Riktig fin lørdag til deg :).

    5. Hihi, så fikk du jammen en kommentar fra den vordende brudgommen også! Morsomt skrevet – og ja, vi får følge med på kokken der nord! Klem 🙂

    6. Ja du verden.. i år har vi gullbryllup, så tida går, Men ære være de som gifter seg. Følger ikke med kokkejævel så veldig mye. Men vet om mange venner og slekt som er hyppigere inne og leser hans blogg enn min… Snakk om venner altså,,, pjuhh…. Men det går bra.. men koster nok mye å holde seg på toppen… akkurat det unner jeg ingen 🙂

    7. Wow: Gullbryllup. Stor begivenhet det. Håper jeg rekker å feire det.
      Ja…venner og familie svikter hos meg også:)
      Ja, det blåser mye på toppen.
      Ha en fin søndag og takk for titten:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg