God lørdagsmorgen til deg. I går kveld var det en veldig flott solnedgang. I dag er det meldt både regn og sol, men det gjenstår å se. Da jeg åpnet vinduet, så jeg at solen har begynt å skinne. Det lovet godt.
I dag blir det husvask og brødbaking blant annet som står på dagens gjøremål. Kanskje det blir en tur for meg og mannen min etterpå. Er ikke sikkert for han har fått nok av gåturen i går som var nesten 10 kilometer:)
Forrige innlegg hadde jeg nevnte at jeg skulle til øyenlegen i dag for kontroll. Og det gjorde jeg. Alt er ok nå med øynene mine, men jeg fikk beskjed at jeg må bare ringe hvis jeg lurer på noe. Det blir skjekk en gang i året på grunn av grønn stær som jeg kunne arve fra min mor fordi hun hadde det.
Ellers var det en fin kort tur i byen. Jeg traff noen kjente og turen til byen ble koseligere. Jeg dro hjemmefra i sju tiden og hjem igjen i elleve tiden..
Noen bilder under byturen.
Da jeg kom hjem spurte jeg min kjære mann om vi kunne kjøre igjen en tur ettersom det er fint vær. Og han sa ja til det.
Vi stekte oppskåret poteter i airfryer mens vi ordnet oss til turen. Kjøpte deretter ferdig grillet kylling på Coop Xtra og dro avgårde.
Vi skulle til en gapahuk. Her er det veldig fint.
Men vi fant ut at vi kunne fortsette å gå ettersom vi trodde at det finnes en annen gapahuk i nærheten. Fine bilder rundt omkring.
Vi ble både veldig sliten og sulten, men fant ikke den andre gapahuken. Så vi satt isteden på dette treet for å spise. Solen kom og gikk og det ble veldig kaldt. Det var sju grader og det blåste. Men selv om vi frøs hadde vi det koselig. Vi spiste kyllingen,
friterte poteter og drakk buljongsuppe. Maten smaker bedre ut i det fri. Kjærligheten ble pleiet:)
Treet ligger ved siden av en liten jakthytte. Der inne var det skitten så vi gikk ikke inn.
Det ble 15, 248 skritt for meg i dag. Og nå trenger jeg hvile:)
Har du vært ut en tur i dag? Hvordan gikk dagen din?
Hei på deg og en hyggelig og fredelig god morgen til deg.
Hva er dine planer for dagen?
Jeg skal i hvertfall dra en tur til øyelege igjen for sjekk. Håper denne gangen er skaden etter mascara er leget.
Har bare lyst til å dele kunstmaler som jeg så på Restaurant jeg og min mann spiste i går. Jeg ble inspirert. Kanskje jeg skal prøve å lage lignende:) Det ser ikke så innviklet ut:)
Tidlig i dag foreslo jeg en tur. Han ville ikke på fjelltur derfor jeg sa at vi kan kjøre en tur til Rein klosteret som ligger i Rissa kommune. Men før vi kom dit tok jeg masse bilder on the road.
Norge er et vakkert land!
Her er det fortsatt snø
Middag på Bella Restaurant i Rissa. Maten var nydelig. Mannen min spiste likedan.
Fortsetter med turen i morgen for mine øyne vil ha nå hvile.
Hei! En nydelig morgen til deg. I dag er det meldt fint vær og det blir sikkert en herlig dag. Men jeg har ikke begynt med dagen ennå så jeg kan heller fortelle om gårsdagen.
Nydelig solnedgang utenfor soveromsvindu. Zoomet med mobilkamera.
Det ga også nydelig fremtoning av farge på baksiden huset
Gårsdagens pizza til middag påspandert av min sjømann. Den heter for ” kokkens favoritt”. Litt tam i smaken, med med pizzakrydder, ble pizzaen perfekt. Brus var inkludert. Bare usunn mat her:)
Avsluttet dagen med online bibel chat med venner. Vi pratet om Mark 12:30: “You must love the Lord your God with all your heart, all your soul, all your mind, and all your strength”
We all love God in all four of these ways, but each of us tends more naturally toward one than the others. God has shaped you primarily to be a talker, a feeler, a thinker, or a doer. Talkers most easily love God with their hearts. Feelers love God with their souls. Thinkers love God with their minds. Doers love God with their strength.
The world can’t get by just on communication from talkers, consideration from thinkers, and contribution from doers. We also need the compassion of the feelers who love God best with their souls.
Vi har lært at vi bør bruke alle de fire egenskapene mot Gud og vår neste.
Og mitt ønske i dag:
“As the deer pants for streams of water, so my soul pants for you, my God.”Psalm 42:1
Jeg hadde skrevet en gang et innlegg med tittelen: UTLENDINGER! SNYLTERE? I dag kom det en kommentar fra en som ha fått nok av utlendinger.
Vedkommende skrev slik:
Og når skal du reise hjem? Nå har du vært på ferie i Norge veldig lenge. Ferien din i Norge er lengre enn enn alle feriene jeg har hatt til sammen. Så jeg vil gjerne vite når du skal hjem? Og jeg er nødt til å spørre deg om noe, nå klager dere utlendinger hver eneste dag på at Norge er hvitt. Dere sier det er for hvitt her. Så jeg vil vite hva dere idioter forventet? Dere reiste til Skandinavia, det hviteste og mest homogene området i verden. Slik har det vært i 1000 år minst. Så hva forventet dere? Og hvor dum er det mulig å bli? Hva slags idioter reiser til verdens hviteste land og klager på at det det er hvitt der? Og forresten, jeg så Norge før dere kom hit. Og alt fungerte perfekt. Så kom dere hit og nå er Norge en søppeldynge. Er det en tilfeldighet? Alt gikk tilfeldigvis til helvete i samme øyeblikk som dere løy dere inn i landet for å snylte på NAV? Dere måtte rømme fra deres egne land fordi dere har ødelagt dem fullstendig. Også kommer dere til Norge for å få hjelp også ødelegger dere Norge også? Dere er jo idioter. Dere er de dummeste krekene jeg har hatt nok uflaks til å møte? Og nå vil dere har respekt av nordmenn i Norge? Glem det idioter, dere kan dra rett til helvete. Jeg avskyr dere og alt dere står for. Dere får aldri respekt her, kun hat og problemer. Dere får det dere ber om. Nordmenn er veldig snille men til og med vi har grenser. Dere er frekke, kravstore, høylytte, selvgode og dere snylter. Derfor kan dere dra til helvete alle sammen.
❤
Jeg synes synd på denne personen som har mye hat innvendig. Jeg skjønner jo at det er mange utlendinger som oppfører som han beskriver, men man kan ikke kjøre alle under samme kam.
Jeg kan jo bare svare til vedkommende at jeg har ikke tenkt å dra hjem. For jeg har tenkt å bli i Norge og at han eller hun kan ikke gjøre noe med det uansett hva han/hun skriver til meg. Jeg elsker Norges land, nordmenn og jobben min. Og selv om denne personen hater meg, så er det veldig mange som er glad i meg. Så, beklager å skuffe deg. Du må nok slite med meg resten av ditt liv.🥰
Etter jobben i går, bestemte jeg meg til å gå en liten topptur for å forbedre min kondisjon både psykisk og fysisk. Og heldig som jeg var, traff jeg en venninne og turen ble ekstra hyggelig.
Hei på deg. En vidunderlig morgen til deg og håper at du vil få en ny dag.
Fin solnedgang i går kveld. Så håper at i dag vil bringe mye sol også.
Dagens ord fra kalender
Plantene jeg kjøpte i går som skal plantes ute, men akkurat nå pynter kjøkken bordet. For tidlig å plante ute ettersom det er veldig kaldt ennå. Håpet den overlever hos meg før dem skal plantes ute:)